یک ماه پیش

نکات و دستور پخت حمیسه میگو به روش جنوبی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حمیسه میگو به روش جنوبی و با طعمی بی نظیر

حمیسه میگو، یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی نواحی جنوبی کشور عزیزمان ایران است که با دستورالعمل‌های متنوعی پخته می‌شود. این غذای خوشمذاق، با استفاده از مواد اولیه محلی و نحوه طبخ خاص، طعمی منحصربه‌فرد و دلنشین به خود گرفته است. در ادامه، با پیروی از وبلاگ کدبانو می‌توانید آموزش کامل و گام‌به‌گام طرز تهیه این غذای سنتی را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای سبز و قرمزاز هرکدام ½ فلفل دلمه ای
سیر۴ حبه
گشنیز۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز تند½ قاشق غذاخوری
پرک لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک، پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

حمیسه میگو به روش جنوبی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه حمیسه میگو خوشمزه، ابتدا پوست میگو را جدا کرده و یک شکاف ریز در پشت کمر آن ایجاد می کنیم. سپس رگ سیاه رنگ را از پشت میگو جدا کرده و با آب سرد می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم.

مرحله 2

در ادامه، پوست گوجه فرنگی را جدا کرده و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم. همچنین فلفل دلمه ای ها را به همراه پیاز و فلفل قرمز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 3

در این مرحله، مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و کاراملی شود. سپس سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای خورد شده به تابه می افزاییم.

مرحله 4

در ادامه، گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس گشنیز را شسته و درون آبکش می ریزیم و به صورت ریز خرد می کنیم. فلفل قرمز را نیز به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا کمی نرم شود.

مرحله 5

در این مرحله، گشنیز را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر گشنیز آزاد شود. سپس میگو را به همراه پرک لیمو و مقداری پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا میگوها مزه دار شوند.

مرحله 6

در ادامه، یک تابه جداگانه را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. سپس میگو را به تابه اضافه کرده و مقداری نمک، پاپریکا و زردچوبه به تابه می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم تا میگو کاملا سرخ شود.

مرحله 7

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین رفته و سرخ شود، سپس مخلوط گوجه فرنگی را به تابه حاوی میگو اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله 8

در ادامه، حمیسه را مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شده و به خورد هم بروند. در نهایت، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و حمیسه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی و سیر ترشی سرو می کنیم.