یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پاناکوتا سه رنگ مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پاناکوتا سه رنگ مجلسی با طعمی بی نظیر

پاناکوتا سه رنگ یکی از دسرهای خوشمزه و شیک بین المللی است که طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و رنگ‌های متنوع را در خود جای داده است. این دسر فوق‌العاده جذاب و چشم‌نواز، مورد استقبال فراوان در پذیرایی‌ها و مهمانی‌های رسمی و غیررسمی قرار می‌گیرد. نکته مهم در مورد پاناکوتا سه رنگ آن است که تهیه آن بسیار آسان و ساده بوده و می‌توانید به راحتی در منزل آن را آماده کنید. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، نحوه مرحله‌به‌مرحله‌ی تهیه این دسر فوق‌العاده خوشمزه و زیبا را آموزش خواهیم داد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۲ لیوان
ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد۴/۱ پیمانه
شکر۷ قاشق غذاخوری
خامه۵ قاشق غذاخوری
وانیل۲/۱ قاشق چایخوری
شیر۲ لیوان
ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد۴/۱ پیمانه
شکر۸ قاشق غذاخوری
خامه۶ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه فوری۲ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد۴/۱ پیمانه
شکر۶ قاشق غذاخوری
خامه۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ تخته‌ای۵۰ گرم

پاناکوتا سه رنگ مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا برای درست کردن ژلاتین، دو قاشق ژلاتین را در ظرفی بریزید و سپس آب سرد را به آن اضافه کنید. آرام هم بزنید تا ژلاتین آب را جذب کند و بافت آن اسفنجی شود. سپس آن را روی بخار کتری بن‌ماری کنید تا بافت ژلاتین صاف و یکدست شود.

مرحله 2

برای پاناکوتا وانیلی، شیر را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود، اما نباید بجوشد. سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در شیر حل شود. وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 3

خامه را در ظرفی بریزید و به روش بن‌ماری روی بخار کتری گرم کنید. بعد از این‌که خامه کمی رقیق شد، به شیر گرم اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها صاف و یکدست شود.

مرحله 4

ژلاتین گرم و بن‌ماری شده را به مخلوط وانیلی اضافه کنید و هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود. سپس با یک پیمانه مقداری از پاناکوتای وانیلی را در ظرف‌های مناسب بریزید و ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد.

مرحله 5

برای پاناکوتای نسکافه‌ای، شیر را روی حرارت ملایم گرم کنید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا شکر در آن حل شود. بعد پودر نسکافه فوری را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا بافت مخلوط صاف و یکدست شود.

مرحله 6

خامه را در ظرفی بریزید و به روش بن ماری گرم کنید. چند قاشق از مواد نسکافه‌ای گرم را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس به مواد نسکافه ای اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 7

ژلاتین گرم و بن‌ماری شده را به مواد نسکافه‌ای اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی تشکیل شود. بعد در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا حرارت و داغی اولیه پاناکوتای نسکافه‌ای از بین برود و کمی سرد شود.

مرحله 8

بعد از سرد شدن پاناکوتای نسکافه‌ای، ظرف‌های پاناکوتا را از یخچال در بیاورید و با پیمانه انتخابی به همان اندازه قبل از مواد پاناکوتای نسکافه‌ای روی پاناکوتای وانیلی که نیم بند شده، بریزید و ۱۵ دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله 9

برای پاناکوتای شکلاتی، شیر را روی حرارت ملایم گرم کنید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در شیر کاملا حل شود. سپس پودر کاکائو را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله 10

شکلات تلخ تخته‌ای را که خرد و کوچک کرده‌اید روی مواد بریزید و هم بزنید تا شکلات‌ها در شیر گرم حل شوند. سپس خامه را در ظرفی به روش بن ماری روی بخار کتری گرم کنید و چند قاشق از مواد کاکائویی را در آن بریزید و هم بزنید.

مرحله 11

ترکیب تشکیل شده را به مواد کاکائویی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس ژلاتین گرم و بن ماری شده را به مواد کاکائویی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مخلوط صاف و یکدست شود.

مرحله 12

حالا پاناکوتای شکلاتی را در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه و داغی آن از بین برود و سرد شود. بعد با پیمانه به همان اندازه‌های قبلی از مواد پاناکوتای شکلاتی را روی ظرف پاناکوتاها بریزید.

مرحله 13

بعد ظرف پاناکوتا را که ظاهر شیکی دارد دوباره برای مدت ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید. بعد از این زمان پاناکوتا سه رنگ را از فریزر در بیاورید و برای مدت ۶ تا ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و بافت آن‌ها منسجم شود.

مرحله 14

سپس پاناکوتاها را یک ربع قبل از سرو از یخچال در بیاورید و با پودر پسته، پودر نارگیل، گردو خرد شده و خلال بادام و یا شکلات چیپسی و برش‌هایی از موز و توت‌فرنگی تزئین کنید و به عنوان یک دسر شیک و خوشمزه نوش جان کنید.