یک ماه پیش

نکات و دستور پخت نان تست به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان تست به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نان تست یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اقسام نان‌های خوشمزه و بین‌المللی است که به طور معمول به عنوان بخشی از وعده‌ی صبحانه در کنار پخش‌های لذیذی همچون نوتلا، عسل یا مربا سرو و مصرف می‌گردد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه و پخت نان تست به شیوه‌ای دقیق و گام به گام، خواهشمند است تا انتها با وبلاگ کدبانو همراه و همگام باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان۲۵ گرم
شیر داغ۳۰ گرم
آرد نان۲۵۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
شیر ولرم۱۴۰ گرم
عسل۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۳۰ گرم
کره نرم۲۵ گرم

نان تست به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان تست خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا مایه خمیر را آماده می کنیم. برای این منظور، شیر داغ را با آرد در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و سپس روی آن را می پوشانیم. اجازه می دهیم مایه خمیر به مدت 4 تا 5 ساعت در دمای محیط استراحت کند تا دمای آن با محیط یکسان شود. پس از این زمان، یک سوم از شیر را جدا می کنیم.

مرحله 2

سپس شیر ولرم را با عسل، خمیر مایه و شکر مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه استراحت می دهیم تا خمیر مایه به عمل بیاید. پس از آن، آرد، نمک، خامه و مایه خمیر را به آن اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و کمی چسبنده حاصل شود. در صورت نیاز، شیر باقی مانده را نیز اضافه می کنیم.

مرحله 3

سپس کره نرم شده را به خمیر اضافه کرده و به هم می زنیم تا کره جذب خمیر شود. خمیر را روی سطح کار گذاشته و به مدت 10 دقیقه با دست ورز می دهیم تا یکدست و لطیف شود. خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار داده و با سلفون و پارچه نخی می پوشانیم. اجازه می دهیم خمیر به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 4

پس از آن، خمیر را مجددا ورز داده تا پف اضافی آن گرفته شود و روی سطح کار قرار می دهیم. با کیسه فریزر روی خمیر را پوشانده و به مدت 15 دقیقه دیگر استراحت می دهیم. سپس خمیر را به صورت مستطیل باز کرده و از قسمت طول رول می کنیم. طول خمیر باید هم اندازه طول قالب نان تست باشد.

مرحله 5

قالب نان تست را با روغن چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم. درب قالب را بسته و اجازه می دهیم خمیر به مدت 45 دقیقه استراحت کند. پس از 15 دقیقه، فر را با آخرین درجه حرارت روشن کرده و یک کاسه آب در طبقه زیرین فر قرار می دهیم. سپس دمای فر را به 190 درجه سانتی گراد کاهش می دهیم.

مرحله 6

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم نان به مدت 35 دقیقه پخته شود. پس از آن، قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب جدا می کنیم و روی توری قرار می دهیم. روی نان را با پارچه نخی می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت 12 ساعت در دمای محیط استراحت کند تا مغز نان کاملا خنک شود. سپس نان را با چاقوی اره ای برش زده و استفاده می کنیم. نوش جان!