یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شربت زعفران به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شربت زعفران به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

شربت زعفران به عنوان یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و پرطرفدار در سراسر جهان شناخته می شود. این نوشیدنی خوشمزه و معطر از ترکیب آب، شکر و پرچم های خشک گل زعفران تهیه می گردد و دارای طیف گسترده ای از طعم های لذیذ می باشد. در ادامه با مطالعه راهنمای تصویری و مرحله به مرحله موجود در وبلاگ کدبانو، می توانید نحوه تهیه شربت زعفران با کیفیت عالی را به طور کامل فرا بگیرید و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
زعفران۱ قاشق چای خوری
شکر۲ لیوان
تخم شربتی (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
گلاب½ لیوان
آب۲ لیوان

شربت زعفران به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شربت زعفران مجلسی و خوشرنگ، ابتدا تخم شربتی را در یک لیوان مناسب قرار داده و آب به آن اضافه می کنیم. اجازه می دهیم تا مدت یک ساعت در آب خیس بخورد تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 2

سپس زعفران را در هاون کوبیده و به صورت پودر درآورده و در یک لیوان مناسب ریخته و آب جوش روی آن می ریزیم. یک تکه یخ نیز به آن اضافه می کنیم. پس از پوشاندن لیوان با یک نعلبکی، اجازه می دهیم زعفران رنگ بیندازد.

مرحله 3

در ادامه، شکر را همراه با آب در یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. هر از گاهی شهد را مخلوط کرده و به مدت 30 تا 40 دقیقه روی حرارت نگه می داریم تا به غلظت مورد نیاز برسد. سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم.

مرحله 4

پس از مخلوط کردن مواد تا یکدست شدن، شربت را به مدت 20 دقیقه دیگر روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بزند. سپس شهد را در ظرف دیگری ریخته و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود.

مرحله 5

در نهایت، در لیوان مورد نظر چند تکه یخ قرار داده و یک قاشق غذاخوری از شربت را به همراه آب اضافی و تخم شربتی مخلوط می کنیم. نوش جان!