یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کافه گلاسه ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کافه گلاسه ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کافه گلاسه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع نوشیدنی‌های بین‌المللی است که با طیف گسترده‌ای از طعم‌های متنوع و لذیذ عرضه می‌شود. این نوشیدنی پرطرفدار، ترکیبی از قهوه، شیر، و طعم‌های متنوع مانند شکلات، کارامل، و غیره است که با هماهنگی و تعادل خاصی آماده می‌گردد. در ادامه با مراجعه به وبلاگ کدبانو، می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه و دم کردن کافه گلاسه را مشاهده نمایید تا با دانش و مهارت کافی، این نوشیدنی خوش‌طعم را در منزل خود نیز تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ پیمانه
نسکافه۲ قاشق  مرباخوری
سس شکلاتبه مقدار کافی
بستنی وانیلی۸ اسکوپ

کافه گلاسه ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کافه گلاسه خوشمزه به روش کافه ای، ابتدا لیوان های سرو را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملاً خنک شوند. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، شیر را به همراه نسکافه به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا نسکافه درون آن کاملاً حل شود. دقت می کنیم که شیر به جوش نیاید.

مرحله 3

زمانی که نسکافه و شیر با هم مخلوط شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون یخچال قرار می دهیم تا مخلوط شیر نسکافه کاملاً خنک شود.

مرحله 4

سپس لیوان های سرو را از یخچال خارج کرده و اطراف آنها را با سس شکلات تزئین می کنیم. 2 اسکوپ بستنی درون لیوان قرار داده و تا نیمه آن را با مخلوط شیر نسکافه پر می کنیم. سپس دوباره 2 اسکوپ بستنی اضافه کرده و تا پر شدن لیوان با مخلوط شیر نسکافه پر می کنیم.

مرحله 5

در نهایت، لیوان دیگر را به همین ترتیب درست کرده و روی کافه گلاسه ها را به سلیقه خود با بیسکویت های خاص، خامه فرم گرفته یا هر مواد دیگری تزئین کرده و به صورت خنک سرو می کنیم.