یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی سیب و دارچین مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی سیب و دارچین مجلسی با طعمی بی نظیر

شیرینی سیب یکی از انواع شیرینی های مشهور و موردپسند در سطح بین‌المللی است که با طعم و عطر بی‌نظیر خود، محبوبیت فراوانی در میان علاقه‌مندان به شیرینی‌های خوشمزه کسب کرده است. این شیرینی‌ی لذیذ با ترکیب مواد اولیه با کیفیت و به‌کارگیری تکنیک‌های تخصصی در فرایند تهیه، منجر به خلق یک اثر شیرین و دلچسب می‌شود. در ادامه، با پیروی از آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه شیرینی سیب در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این شیرینی خوش‌طعم را در منزل خود تهیه و از آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۳۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
وانیل۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
سیب۴۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
شکر۵۰ گرم
شکر قهوه ای۵۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

شیرینی سیب و دارچین مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی سیب خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی با سرعت بالا هم می زنیم تا بافت تخم مرغ کشدار شود.

مرحله 2

سپس آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست بدست آید. در ادامه کره سرد را خرد کرده و به خمیر اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود. خمیر را پوشانده و 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله 3

برای تهیه مواد میانی، پوست سیب ها را جدا کرده و با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی آن را گرفته، سپس کره را در تابه روی حرارت ملایم گذاشته و شکر سفید و قهوه ای، سیب و پودر دارچین را به آن اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه می پزیم تا مواد میانی آماده شود.

مرحله 4

پس از استراحت خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کرده و خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل مستطیل باز می کنیم. مقداری از مواد میانی را روی خمیر پخش کرده و رول می کنیم، سپس به قطعات 5 سانتی متری برش می زنیم و در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله 5

شیرینی ها را در فر می گذاریم تا کاملا پخته و برشته شوند، سپس از فر خارج کرده و با پودر شکر تزیین می کنیم. در نهایت با استفاده از یک میله داغ روی شیرینی ها خط ایجاد می کنیم. نوش جان