یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پنکیک مراکشی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پنکیک مراکشی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

پنکیک مراکشی یکی از انواع محبوب و متنوع پنکیک ها در میان غذاهای سنتی و بومی کشور مراکش است. این نوع پنکیک با استفاده از مواد اولیه و ترکیبات ساده و در عین حال خوشمزه تهیه می‌شود و طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی این کشور دارد. در ادامه، با ارائه آموزش تصویری و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک مراکشی، به طور کامل و جامع نحوه تهیه این غذای خوشمزه و سنتی را به اطلاع خوانندگان محترم خواهیم رساند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سمولینای دانه ریز۳۵۰ گرم
آرد گندم۷۵ گرم
مایه خمیر۱ قاشق سوپخوری
شکر۱ قاشق سوپخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
آب یا شیر ولرم۷۰۰ گرم

پنکیک مراکشی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پنکیک مراکشی خوشمزه در ابتدای کار آرد سمولینا را به همراه آرد گندم، مایه خمیر، شکر، نمک و شیر ولرم را درون یک کاسه گود می ریزیم و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله 2

حال، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یک محیط نسبتا گرم قرار می دهیم تا مایه پنکیک حباب ایجاد کرده و کمی حجیم شود. پس از این زمان، یک تابه مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله 3

سپس، تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. سپس، ۱ ملاقه از مایه پنکیک را درون تابه ریخته و اجازه می دهیم روی پنکیک حباب های ریز ایجاد شده و سمت دیگر آن کاملا طلایی شود.

مرحله 4

زمانی که یک طرف پنکیک کاملا طلایی شد، آنرا از تابه خارج می کنیم و نیازی به سرخ شدن طرف دیگر آن نیست. در نهایت، پنکیک های مراکشی را به همراه عسل، مربا، کره، سرشیر و & 8230; سرو می کنیم. نوش جان