یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دنت شکلاتی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت دنت شکلاتی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

دنت شکلاتی یکی از انواع دسرهای محبوب و گسترده در سطح بین المللی است که با استفاده از ترکیبات و مواد اولیه متنوعی قابل تهیه می باشد. این دسر ساده و لذیذ دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان است و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. در ادامه، با پیروی از راهنمای مرحله به مرحله موجود در وبلاگ کدبانو، می توانید نحوه تهیه کامل و جزئیات آماده سازی دنت شکلاتی را به طور کامل مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ لیوان
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکر¼ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

دنت شکلاتی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه دنت شکلاتی خوشمزه، ابتدا پودر کاکائو را با شکر و نشاسته ذرت در یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس این مواد را درون یک تابه بزرگ می ریزیم.

مرحله 2

در این مرحله، شیر را به تابه اضافه کرده و با همزن مفتولی مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا گلوله های نشاسته و پودر کاکائو به طور کامل باز شوند. سپس تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله 3

به طور مداوم مواد را هم می زنیم تا به غلظتی شبیه به غلظت فرنی برسند. توجه داشته باشید که قبل از غلیظ شدن مواد، حتما باید نشاسته به طور کامل پخته شود و طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله 4

برای اینکه نشاسته ذرت به طور کامل پخته شود، حداقل باید به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند. پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله 5

در این مرحله، خامه صبحانه را به همراه وانیل به تابه اضافه کرده و به آرامی مواد را هم می زنیم تا وانیل و خامه با دیگر مواد یکدست شوند. سپس دنت شکلاتی را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 6

پس از اینکه دنت به طور کامل خنک شد، می توانیم آنرا از یخچال خارج کرده و سرو کنیم. توجه داشته باشید که چون دنت خانگی دارای مواد نگهدارنده نیست، بهتر است بیش از سه روز در یخچال نماند.