یک ماه پیش

نکات و دستور پخت نان قهوه به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان قهوه به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نان قهوه یکی از انواع نان های پرطرفدار و شناخته شده در سطح بین المللی است که با استفاده از دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌گردد. این نوع نان به دلیل ترکیب ویژه مواد اولیه و فرآیند پخت منحصربه‌فرد، طعم و بافت منحصربه‌فردی دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین اقلام نان در سراسر جهان مبدل ساخته است. در ادامه، با پیروی از راهنمای گام‌به‌گام موجود در وبلاگ کدبانو، خوانندگان می‌توانند نحوه تهیه کامل و دقیق این نان خوش‌طعم را فرا گیرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آره۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
شکر قهوه ای یا سفید۳۵ گرم
نمک۴ گرم
کره۲۵ گرم
شیر۱۰۰ گرم
آب داغ۱۲۰ گرم
پودر قهوه فوری۱۰ گرم

نان قهوه به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان قهوه خوشمزه، ابتدا آب داغ را با پودر قهوه در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس کره را روی بخار کتری ذوب می کنیم.

مرحله 2

زمانی که قهوه خنک شد، شکر سفید، کره ذوب شده و خمیر مایه فوری را به آن اضافه و مخلوط می کنیم. سپس آرد را الک کرده و به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله 3

خمیر را در دمای محیط به مدت ۱۰ دقیقه استراحت داده، سپس آن را در یک کاسه چرب شده قرار می دهیم. خمیر را در جای گرم به مدت ۵۰ دقیقه استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 4

سپس خمیر را بر روی سطح آرد پاشی شده قرار داده و به خوبی ورز می دهیم. خمیر را به ۹ قسمت ۶۶ گرمی تقسیم کرده و چانه می گیریم. چانه ها را به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله 5

مجددا چانه ها را ورز داده و چانه می گیریم. سینی فر را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. چانه ها را در سینی قرار داده و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا حجیم شوند.

مرحله 6

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. چانه ها را آرد پاشی کرده و با تیغ طرح دلخواه ایجاد می کنیم.

مرحله 7

یک کاسه آب جوش در فر قرار داده تا رطوبت ایجاد شود. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و نان را به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه می پزیم.

مرحله 8

پس از پخت، نان ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس آنها را از هم جدا کرده و همراه با کره، مربا یا نوتلا سرو می کنیم.