یک ماه پیش

نکات و دستور پخت رولت بادمجان به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت رولت بادمجان به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

رولت بادمجان یکی از انواع پیش غذاهای مجلسی و خوشمزه بین المللی است که به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده است. این غذای لذیذ با استفاده از ترکیب متنوعی از مواد اولیه چون بادمجان، پنیر، سبزیجات و ادویه جات تهیه می گردد. مراحل دقیق و مرحله به مرحله طرز تهیه این پیش غذای اشتهاآور در ادامه توضیح داده خواهد شد تا خوانندگان بتوانند با آموزش کامل این دستور پخت، رولت بادمجانی خوشمزه و حرفه ای در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان قلمی۴ عدد
پیاز۲ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

رولت بادمجان به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه رولت بادمجان خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا باید بادمجان ها را شست و کلاهک آن ها را جدا کرد. سپس بادمجان ها را به صورت نازک و طویل برش داد و در یک ظرف مناسب قرار داد.

مرحله 2

بعد از آن، بادمجان ها را با آب پر کرده و مقداری نمک به آن اضافه کرد و هم زد. این مرحله به مدت 30 دقیقه انجام می شود تا تلخی بادمجان ها کاملاً برطرف شود.

مرحله 3

پس از این زمان، برش های بادمجان را از آب و نمک خارج کرده و در آبکش قرار داد تا آب اضافی آن ها خارج شده و کاملاً خشک شوند.

مرحله 4

سپس در یک تابه با حرارت ملایم، مقداری روغن زیتون ریخته و اجازه داد تا کاملاً گرم شود. سپس برش های بادمجان را در تابه قرار داده و به طور کامل سرخ کرد.

مرحله 5

در این مرحله، گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در چرخ گوشت ریخته و چرخ کرد. همچنین پیاز را پوست کنده و به صورت ریز خرد کرد.

مرحله 6

در همان تابه، مجدداً مقداری روغن زیتون ریخته و پیاز خرد شده را در آن تفت داد تا سبک و شیشه ای شود. سپس سیر را رنده کرده و به پیاز اضافه کرد و به تفت دادن ادامه داد تا عطر سیر آزاد شود. در نهایت گوشت چرخ کرده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کرد و تفت داد.

مرحله 7

در ادامه، گوجه فرنگی را شسته، پوست گرفته و به صورت ریز خرد کرد. زمانی که گوشت چرخ کرده تغییر رنگ داد، گوجه فرنگی را به آن اضافه کرد و تفت داد.

مرحله 8

در این مرحله، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط مواد میانی رولت اضافه کرد و هم زد. سپس درب تابه را بست و اجازه داد آب گوجه فرنگی تبخیر شود. در نهایت مواد گوشتی را از روی حرارت برداشت.

مرحله 9

پس از اینکه مواد میانی کاملاً خنک شدند، بادمجان های سرخ شده را روی سطح کار قرار داد و مقداری از مواد میانی را در ابتدای بادمجان ریخت. سپس به آرامی رول کرد.

مرحله 10

این فرآیند را تا تمام شدن مواد ادامه داد. در نهایت رولت های بادمجان را در ظرف مورد نظر قرار داده و با مقداری جعفری خرد شده تزئین کرد و سرو کرد.