یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک قاشقی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک قاشقی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

کیک قاشقی یکی از انواع شیرینی‌های ساده و خوش‌طعم است که بافتی سبک و ترد دارد. این میان‌وعده لذیذ به روش‌های متنوعی قابل تهیه است و می‌تواند به سرعت و با آسانی آماده شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، با جزئیات مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه کیک قاشقی آشنا خواهید شد. این شیرینی خوشمزه علاوه بر لذت بخشی، یک گزینه مناسب برای میان‌وعده‌های سریع و راحت محسوب می‌شود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
ماست½ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
پودر هل یا وانیلنصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری

کیک قاشقی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک قاشقی، ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی پف کنند و حجیم شوند. سپس شکر را به آن‌ها اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط تشکیل شده کرم رنگ و کشدار و یکدست شود.

مرحله 2

وانیل را روی مخلوط بریزید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و کامل با مواد ترکیب شود. سپس ماست را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. به جای ماست می‌توانید از همان مقدار شیر یا آب استفاده کنید.

مرحله 3

گلاب را روی مخلوط بریزید و کمی هم بزنید تا عطر گلاب در مخلوط پخش شود و با مواد ترکیب شود. در یک ظرف دیگر آرد را بریزید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و بعد آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود.

مرحله 4

آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن دستی در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت خمیر یکدست شود. سپس به مدت ده دقیقه اجازه دهید تا خمیر استراحت کند و طعم مواد با هم ترکیب شود.

مرحله 5

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که روی کیک را بگیرد و خمیر در آن غوطه ور شود. وقتی روغن داغ شد به کمک دو قاشق از مخلوط مواد داخل تابه بریزید و وقتی کمی خودش را گرفت مرتب خمیر را برگردانید تا سرخ شود و به رنگ دلخواه برسد. سپس از روی حرارت بردارید و روی یک پارچه نخی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله 6

تعدادی کیک قاشقی را در ظرف مناسب بچینید و با شکلات ذوب شده یا عسل و پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، مغز فندق، خلال بادام و کنجد تزئین کنید و به عنوان یک میان وعده ساده و خوش طعم همراه با چای یا قهوه سرو کنید.