یک ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش سیب زمینی ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش سیب زمینی ساده با طعمی بی نظیر

خورش سیب زمینی یکی از تنوع غنی و متنوع خورش های سنتی و محبوب در میان آشپزی ایرانی محسوب می شود. این غذای لذیذ و دلچسب با استفاده از رسپی های گوناگون و متنوع، قابلیت آماده سازی و پخت را دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه این خورش خوشمزه ارائه خواهد شد تا مخاطبان بتوانند با دستورالعمل های دقیق و جزئیات لازم، این غذای خانگی و محبوب را به بهترین شکل ممکن در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقددار کافی
نمک، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی

خورش سیب زمینی ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خورش سیب زمینی ساده، ابتدا گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. سپس پوست پیاز ها را جدا کرده و می شوییم. پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در این مرحله، مقداری روغن مایع درون قابلمه ریخته و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس زردچوبه را اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

مرحله 3

گوشت را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. گوجه فرنگی ها را می شوییم، پوست آن ها را جدا کرده و به صورت مکعبی یکسان و متوسط خرد می کنیم.

مرحله 4

گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب گوجه فرنگی به خورد گوشت برود. سپس به مقداری کافی آب جوش به گوشت اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت کاملا پخته شود.

مرحله 5

پوست سیب زمینی را جدا کرده، می شوییم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، مقداری روغن مایع ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله 6

سیب زمینی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل قرمز و زعفران دم کرده به سیب زمینی اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم. در نهایت، سیب زمینی را به گوشت پخته شده اضافه می کنیم.

مرحله 7

خورش سیب زمینی را اجازه می دهیم جوش بزند تا جا بیوفتد. در ۱۰ دقیقه آخر پخت، آب لیمو ترش تازه را به خورش اضافه کرده و هم می زنیم. خورش سیب زمینی را همراه با پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان!