یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرین عسل به روش بیرونی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرین عسل به روش بیرونی و با طعمی بی نظیر

شیرین عسل یکی از بیسکویت‌های روکش‌دار خوشمزه و محبوب در میان ایرانیان است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. این شیرین‌عسل‌های خوش‌طعم و جذاب، طرفداران بسیاری در بین مصرف‌کنندگان ایرانی دارند. برای آشنایی با روش کامل و مرحله‌به‌مرحله تهیه این بیسکویت‌های لذیذ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکویت ساقه طلایی۲ بسته
شکلات تخته ای۱۵۰ گرم
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
ژله با طعم دلخواه۱ بسته
آب جوش⅓ پیمانه
شکر۳ قاشق غذاخوری

شیرین عسل به روش بیرونی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرین عسل خوشمزه، ابتدا پودر ژله را با شکر درون یک کاسه فلزی مخلوط می کنیم. سپس آب جوش را اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود. پس از آن، کاسه را روی بخار آب قرار داده و به آرامی هم می زنیم تا پودر ژله در آب جوش حل شود. این فرآیند را حدود 20 تا 25 دقیقه ادامه می دهیم.

مرحله 2

در همین حین، بیسکویت ها را آماده می کنیم. پس از گذشت 20 تا 25 دقیقه، 3 دقیقه صبر می کنیم و سپس ژله را با همزن برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا به طور کامل فرم بگیرد. سرعت عمل در این مرحله مهم است، زیرا ژله زود سفت می شود.

مرحله 3

در ادامه، ژله فرم گرفته را درون قیف ریخته و پشت بیسکویت ها پایت می کنیم. سپس هر دو بیسکویت را با فشار دست به هم می چسبانیم. پس از اینکه تمام بیسکویت ها را به هم چسباندیم، آنها را درون یک سینی قرار داده و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 4

در مرحله بعد، شکلات تخته ای و روغن مایع را درون یک کاسه فلزی ریخته و روی بخار آب قرار می دهیم تا شکلات کاملا روان شود. سپس بیسکویت ها را درون شکلات ذوب شده می زنیم تا کاملا پوشش داده شوند. حالا بیسکویت ها را روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله 5

پس از اینکه تمام بیسکویت ها را با یک لایه شکلات پوشش دادیم، آنها را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود. سپس بیسکویت های شکلاتی را همراه با چای سرو می کنیم.