یک ماه پیش

نکات و دستور پخت جوجه چینی ساده به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت جوجه چینی ساده به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

جوجه چینی یکی از غذاهای لذیذ و محبوب در سطح بین المللی به شمار می رود که معمولاً به عنوان پیش غذا میل می شود. این غذای خوشمزه و جذاب، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در ادامه با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای پرطرفدار را مشاهده خواهید کرد. این راهنمای جامع و مفصل، شما را در فرآیند آماده سازی و پخت جوجه چینی به طور کامل راهنمایی می کند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۶۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت¼ پیمانه
آرد۱ پیمانه
ماءالشعیر ساده یا آب گازدار۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پیاز۱ عدد
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

جوجه چینی ساده به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه جوجه چینی خوشمزه و ساده، ابتدا سینه مرغ را به صورت نوارهای یکدست و بلند برش می زنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس آب لیمو ترش را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، زعفران دم کرده و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله 3

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. برای تهیه خمیر بنیه، تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کف کنند.

مرحله 4

در این مرحله، دلستر را اضافه کرده و در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر، نشاسته ذرت و ادویه های دلخواه اضافه کرده و مواد را دو دقیقه دیگر مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 5

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت درون فضای آشپزخانه استراحت می دهیم. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم و پیازها را جدا می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله، یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که تکه های مرغ درون روشن شناور باشند. سپس تکه های مرغ را درون خمیر بنیه می زنیم و درون روغن می اندازیم تا سرخ شوند.

مرحله 7

پس از اینکه تکه های مرغ به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت، جوجه چینی را در ظرف مورد نظرمان به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.