یک ماه پیش

نکات و دستور پخت اسکونز ژامبون و پنیر ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت اسکونز ژامبون و پنیر ساده با طعمی بی نظیر

اسکونز یکی از انواع پیش غذاهای بسیار متداول و شناخته شده در سطح بین المللی است که با تنوع قابل توجهی در رسپی ها و طعم های مختلف پخته و عرضه می شود. این شیرینی های کوچک و خوشمزه که ریشه در آشپزی سنتی بریتانیا دارند، به واسطه ساختار و طعم منحصربه فرد خود محبوبیت جهانی یافته اند. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله اسکونز، همراه وبلاگ کدبانو باشید تا راهنمایی های جامع و تخصصی را در اختیار شما قرار دهیم.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲۵۰ گرم
بکینگ پودر۱۰ گرم
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
کره سرد۷۰ گرم
پنیر چدار۱۰۰ گرم
پیازچه¼ پیمانه
ژامبون۱۰۰ گرم
باتر میلک۲۰۰ گرم
روغن زیتونبه مقدار کافی

اسکونز ژامبون و پنیر ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه اسکونزهای خوشمذاق، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس آرد را همراه با بکینگ پودر، نمک و پودر سیر در یک الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله 2

پس از آن، شکر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس کره سرد را به صورت مکعبی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. کره را با پشت چنگال با آرد کاملاً مخلوط می کنیم تا به صورت خرده نان درآید.

مرحله 3

در ادامه، پیازچه را شسته و به همراه ژامبون به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. همچنین پنیر چدار را با دندانه های درشت رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 4

سپس باتر میلک (مخلوط شیر و سرکه) را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خمیر را کمی ورز داده تا یکدست شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن منتقل می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، خمیر را با کمک دست به صورت دایره به قطر ۲۰ سانتی متر باز کرده و با کاتر به ۸ قسمت مثلثی برش می زنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را درون آن می چینیم.

مرحله 6

در نهایت، روی خمیرها را با مقداری روغن زیتون رومال کرده و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا اسکونزها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزند. پس از آن، اسکونزها را درون ظرف مورد نظر گذاشته و به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان!