یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد اندونزی ساده رستورانی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد اندونزی ساده رستورانی با طعمی بی نظیر

سالاد اندونزی یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع سالاد در کشور اندونزی است که با ترکیب طیف گسترده‌ای از مواد غذایی متنوع تهیه می‌شود. این سالاد اندونزیایی به‌واسطه‌ی تنوع مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده‌ی خود از محبوبیت فراوانی در میان مردم برخوردار است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می‌توانید به آموزش کامل و گام‌به‌گام طرز تهیه‌ی این سالاد لذیذ اندونزیایی دسترسی پیدا کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلم برگ قرمز۱ لیوان
کلم برگ سفید۲ لیوان
کالباس۲۰۰ گرم
ذرت½ لیوان
نخود فرنگی۱ لیوان
هویج۲ عدد
خیارشور۴ عدد
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست½ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد اندونزی ساده رستورانی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سالاد اندونزی ساده و خوشمزه، ابتدا برگ های کلم قرمز و سفید را از هم باز کرده و با آب سرد شسته و خشک می کنیم. سپس کلم برگ ها را به صورت رشته ای نازک و یکدست خرد می کنیم و درون کاسه سالادخوری می ریزیم.

مرحله 2

در ادامه، خیار شور و هویج را نیز به همین شکل خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. سپس ذرت و نخود فرنگی پخته شده را به مواد اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله 3

برای تهیه سس سالاد، ماست را با سس مایونز، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شود. این سس را به مواد سالاد اضافه کرده و به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های سالاد به سس آغشته شود.

مرحله 4

پس از ترکیب سس و سالاد، کاسه را درون یخچال قرار داده تا طعم سس به طور کامل به خورد سالاد برود. بعد از گذشت حداقل یک ساعت، سالاد را به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم.