۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کدو پلو گیلانی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کدو پلو گیلانی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

کدو پلو که با عنوان کئی پلو نیز شناخته می شود، یکی از غذاهای معروف و محبوب مناطق شمالی کشورمان است. این غذای خوشمزه با ترکیب مواد متنوع و متنوع تهیه می گردد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو پلو گیلانی را مشاهده خواهید کرد. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا این غذای لذیذ را به صورت اصولی و با نتیجه ای عالی در منزل آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو حلوایی½ کدوی کوچک
پیاز۲ عدد بزرگ
شکر۱ قاشق غذاخوری
برنج۴ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
زیره۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کدو پلو گیلانی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کدو پلوی خوشمزه و سبک، ابتدا برنج را در آب خیس کرده و با اضافه کردن نمک از شکستن دانه های برنج جلوگیری می کنیم. سپس کدوی حلوایی را پوست گرفته و به صورت قطعات درشت خرد می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، پیاز را ریز خرد کرده و در روغن تفت می دهیم تا طلایی و شفاف شود. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله 3

پس از آن، قطعات کدوی حلوایی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. سپس شکر و نمک را اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا کدو با آب خود بپزد و نرم شود.

مرحله 4

در ادامه، زعفران دم کرده، زیره و کره را به مخلوط کدو اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. سپس برنج را در آب جوش می ریزیم و می گذاریم تا آبکش شود.

مرحله 5

در مرحله نهایی، یک قابلمه را با کمی روغن آماده کرده و در کف آن نان لواش یا سیب زمینی اسلایس شده قرار می دهیم. سپس لایه ای از برنج و مخلوط کدو را به ترتیب در قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کدو پلو به خوبی دم بکشد.

مرحله 6

در پایان، کدو پلو را در ظرف سرو کرده و با تخم مرغ نیمرو تزئین می کنیم.