۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت لازانیا مرغ و قارچ مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت لازانیا مرغ و قارچ مجلسی با طعمی بی نظیر

لازانیا مرغ و قارچ یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی کشور ایتالیا است که به عنوان یک غذای بین‌المللی شناخته شده است. این غذای لذیذ که ترکیبی از لایه‌های خمیر و پر از رعایت و مرغ و قارچ است، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در ادامه با وبلاگ کدبانو همراه باشید تا به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لازانیا½ بسته
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
قارچ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
عصاره‌ مرغ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری
پودر آویشن و پودر سیراز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه½ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز¼ قاشق مرباخوری
زردچوبهبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
شیر۱ لیوان
آرد۱ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
جوز‌هندینوک قاشق چایخوری
نمک،فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی

لازانیا مرغ و قارچ مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه لازانیای خوشمزه و مغذی با مرغ و قارچ، ابتدا سینه مرغ را همراه با پیاز و آب در قابلمه می ریزیم. سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم. اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود و سپس آن را ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، پیاز باقی مانده را نگینی خرد کرده و همراه با روغن در تابه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. سپس فلفل دلمه ای را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم. گوشت چرخ کرده را نیز به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله 3

سپس فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و پودر آویشن را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. مرغ ریش ریش شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله 4

سپس عصاره مرغ را با کمی آب جوش مخلوط کرده و به تابه اضافه می کنیم. قارچ ها را نیز به صورت ورقه ای خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. اجازه می دهیم مواد میانی به مدت 15 دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله 5

برای تهیه سس بشامل، ابتدا کره را در قابلمه ذوب کرده و آرد را به آن اضافه می کنیم. سپس شیر را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و جوزهندی را به سس اضافه می کنیم.

مرحله 6

زمانی که ورقه های لازانیا نرم شدند، آنها را در آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی خارج شود. سپس روی یک ورقه لازانیا مقداری سس بشامل ریخته و کاملا پخش می کنیم. مواد میانی را روی آن قرار داده و مقداری پنیر پیتزا می ریزیم. ورقه لازانیا را به آرامی رول می کنیم.

مرحله 7

در ادامه، کف تابه را با سس بشامل پوشانده و رول های لازانیا را در آن قرار می دهیم. مقداری سس بشامل روی ورقه های لازانیا ریخته و روی آنها را با پنیر پیتزا می پوشانیم. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم لازانیا به مدت 20 دقیقه بپزد تا پنیر ذوب شود.