۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک گاتوشا به روش حرفه ای و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک گاتوشا به روش حرفه ای و با طعمی بی نظیر

کیک گاتوشا یکی از انواع کیک های لذیذ و بین المللی است که معمولاً در کافی شاپ ها همراه با چای یا قهوه سرو می شود. این کیک دارای طعم و بافت منحصر به فردی است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده خواهید کرد. این آموزش به صورت جامع و با جزئیات کامل ارائه شده است تا بتوانید این کیک را به راحتی در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر دانه ریز۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
شیر½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری سرخالی
نمکنوک قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر نسکافه (اختیاری)۱ قاشق چایخوری

کیک گاتوشا به روش حرفه ای و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک گاتوشا لذیذ، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس شیر و شکر را در یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی با سرعت بالا به خوبی هم می زنیم تا شکر کاملاً حل شود.

مرحله 2

پس از آن، پودر کاکائو، نسکافه و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا سس شکلاتی رقیق و یکدست ایجاد شود. در این مرحله، ۵ قاشق غذاخوری از سس را جدا کرده و کنار می گذاریم. سپس تخم مرغ ها و وانیل را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 3

مواد را با همزن برقی با سرعت بالا به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه، آرد، نمک و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ بار الک می کنیم. سپس مواد خشک را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله 4

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف می کنیم. سپس قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از آن خارج شود.

مرحله 5

حال مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را ۳ بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی از بین برود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می گذاریم تا کیک بپزد.

مرحله 6

پس از این زمان، برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز آن فرو برده و خارج می کنیم. اگر مایه کیک به آن نچسبیده باشد، کیک کاملاً پخته است و قالب را از فر خارج می کنیم تا کاملاً خنک شود.

مرحله 7

زمانی که کیک خنک شد، آن را از قالب خارج کرده و سس شکلاتی را به صورت بخش روی آن می ریزیم. سپس کیک را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در نهایت، کیک را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. لذت ببرید!