۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت آدانا کباب به روش رستورانی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت آدانا کباب به روش رستورانی و طعمی بی نظیر

آدانا کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب در کشور ترکیه است که با استفاده از رسپی های متنوع و متنوعی تهیه می‌گردد. این نوع کباب دارای طعم و عطر منحصر به فردی است که از ترکیب دقیق و هماهنگ مواد اولیه با روش پخت ویژه به دست می‌آید. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می‌توانید به آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کباب خوشمزه دست یابید و از طعم و عطر بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مخلوط گوشت گوساله و گوسفند۱ کیلوگرم
پیاز۲ عدد متوسط + ۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای قرمز۳ عدد کوچک
جعفری تازه۳ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۳ عدد
سماق۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

آدانا کباب به روش رستورانی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه آدانا کباب خوشمزه، ابتدا گوشت گوساله و گوسفند را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و دو بار چرخ می کنیم. سپس پیاز بزرگ را رنده کرده و آب اضافی آن را خارج می کنیم، سپس به گوشت چرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، فلفل دلمه ای ها را شسته و به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم. سپس نمک و فلفل سیاه را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه خوب ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب شوند. در صورت تمایل می توان از دنبه گوسفندی نیز به مخلوط اضافه کرد تا کباب چرب تر شود.

مرحله 3

مخلوط گوشتی را با سلفون پوشانده و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در این زمان، سالاد مخصوص آدانا کباب را آماده می کنیم.

مرحله 4

برای تهیه سالاد، پیاز باقی مانده را به صورت خلالی نازک خرد کرده و در کاسه ای مناسب می ریزیم. سپس گوجه فرنگی ها را شسته و بدون پوست کندن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. جعفری تازه را نیز شسته و به صورت ریز خرد کرده و به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون، سماق و مقداری نمک و فلفل سیاه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. سپس کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله 6

حال کاسه حاوی مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده و در تابه ای مناسب که مقداری روغن مایع در آن ریخته شده است، قرار می دهیم. زمانی که روغن به خوبی گرم شد، به اندازه یک نارنگی از مخلوط گوشتی جدا کرده و به صورت سوسیس به سیخ چوبی می کشیم و این کار را تا تمام شدن مواد گوشتی ادامه می دهیم.

مرحله 7

سیخ های حاوی کباب را در تابه قرار داده و تا کاملا سرخ شدن می پزیم. سپس کباب ها را از سیخ جدا کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی جذب شود.

مرحله 8

در نهایت، کباب ها را در ظرف مورد نظر قرار داده و با گوجه فرنگی و فلفل کبابی تزیین می کنیم. آدانا کباب را همراه با نان تازه و سالاد مخصوص سرو می کنیم. لذت ببرید!