۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک لیمو ترش مخصوص با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک لیمو ترش مخصوص با طعمی بی نظیر

کیک لیمو ترش تازه یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب بین المللی است که با استفاده از مواد و رسپی های متنوع و متنوعی درست می شود. کیک لیمو ترش با طعم تازه و شاداب لیمو ترش، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در ادامه با دنبال کردن وبلاگ کدبانو می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده کنید. این آموزش به طور کامل و جزئی مراحل تهیه کیک لیمو ترش را شرح می دهد تا بتوانید آن را به راحتی در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
زست پوست لیمو۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱  قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه

کیک لیمو ترش مخصوص با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک لیمو ترش خوشمزه، ابتدا باید تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرد و در فضای آشپزخانه قرار داد تا با دمای محیط هماهنگ شوند. این کار باید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع پخت انجام شود.

مرحله 2

سپس باید پوست لیمو ترش تازه را با دندانه های ریز رنده کرد تا زست لیمو ترش درست شود. همچنین آب لیمو ترش تازه نیز باید تهیه شود. در ادامه، تخم مرغ، شکر و وانیل را در یک کاسه مناسب مخلوط کرد و به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی زد تا سفید و کش دار شود.

مرحله 3

پس از آن، شیر، روغن مایع، آب لیمو ترش و زست لیمو ترش را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرد و با همزن برقی مخلوط کرد. در ادامه، آرد و بکینگ پودر را در یک کاسه مناسب مخلوط کرد و ۳ مرتبه الک کرد، سپس به مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرد.

مرحله 4

مایه کیک را به صورت دورانی و چرخشی به یک سو مخلوط کرد. سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرد و اجازه داد فر کاملا گرم شود. یک قالب مناسب را انتخاب کرد، آن را با روغن مایع چرب کرد و آرد پاشی کرد.

مرحله 5

مایه کیک را درون قالب ریخت و قالب را چند بار محکم روی سطح کار کوبید تا حباب های درون مایه کیک از بین برود. سپس قالب کیک را طبقه وسط فر قرار داد و اجازه داد کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. توجه داشت که در ۳۰ دقیقه اول پخت، درب فر را باز نکرد.

مرحله 6

پس از ۴۵ دقیقه، کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست کرد. در صورت پخته بودن، کیک را از فر خارج کرد و اجازه داد به طور کامل خنک شود. در نهایت، کیک را در ظرف مورد نظر قرار داد و به اندازه و فرم دلخواه برش زد.