۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی نان چرخی قزوینی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی نان چرخی قزوینی با طعمی بی نظیر

شیرینی نان چرخی یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب شهر قزوین به شمار می رود. این شیرینی با دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌شود و به دلیل سادگی در تهیه و طعم دلپذیرش، از محبوبیت بالایی در میان مردم این شهر برخوردار است. در ادامه با پیروی از مراحل آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نان چرخی در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل خود نیز تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۲ پیمانه
روغن جامد½ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند½ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر سرد۵۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه و پودر پستهبه مقدار کافی

شیرینی نان چرخی قزوینی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی نان چرخی خوشمزه، ابتدا روغن جامد را در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس پودر قند را درون الک ریخته و روی روغن جامد الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم می زنیم.

مرحله 2

هنگامی که مخلوط روغن کرم رنگ و یکدست شد، پودر هل را به آن اضافه می کنیم. سپس آرد را درون الک ریخته و 3 مرتبه الک می کنیم. آرد را طی 2 تا 3 مرحله به مخلوط روغن جامد اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله شیر سرد را به آرامی به خمیر اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید که خمیر را زیاد ورز ندهید.

مرحله 4

خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله 5

با کمک وردنه، خمیر را به قطر نیم سانتی متر باز کرده و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. فر را روی حرارت 160 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملاً گرم شود.

مرحله 6

روی خمیرهای قالب زده با چنگال خط ایجاد کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و شیرینی ها را با فاصله درون آن قرار می دهیم. سپس مقداری پودر پسته و سیاه دانه روی شیرینی ها می پاشیم.

مرحله 7

سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها طلایی و خوشرنگ شوند. پس از آن، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند.

مرحله 8

در نهایت، شیرینی ها را در ظرف مناسب قرار داده و با مواد دلخواه تزیین می کنیم. سپس شیرینی ها را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.