۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت بال مرغ کبابی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت بال مرغ کبابی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

بال مرغ کبابی یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و محبوب در میان مردمان ایران است که طعم و مزه ای بی نظیر و لذیذ دارد. این غذای بین المللی با ترکیب گوشت مرغ، ادویه ها و چاشنی های مناسب، طیف وسیعی از مخاطبین را به خود جلب کرده است. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه و پخت بال مرغ کبابی به شیوه ای اصولی و گام به گام، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بال مرغ۷۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
گوجه فرنگی۱ عدد بزرگ
سس انار ترش۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۵ قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمزاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن½ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

بال مرغ کبابی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه بال مرغ کبابی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا رب گوجه فرنگی را با عسل، سس انار ترش، روغن زیتون، پودر آویشن، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

سپس پوست گوجه فرنگی را جدا کرده و به همراه سیر با دندانه های ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه کرده و با همزن هم می زنیم تا سس یکدست شود. سپس بال های مرغ را درون کاسه می ریزیم.

مرحله 3

بال های مرغ را به مدت 5 دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها با آنها آغشته شوند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 4

15 دقیقه قبل از اتمام استراحت بال های مرغ، فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان، بال های مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و درون ظرف مورد نظر می چینیم.

مرحله 5

ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم بال های مرغ کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که بال های مرغ کاملا پخته شدند، آنها را از فر خارج کرده و به همراه سبزیجات دلخواه سرو می کنیم. نوش جان