۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت رولت مرغ ساده و بسیار شیک با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت رولت مرغ ساده و بسیار شیک با طعمی بی نظیر

رولت مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و شیک در سطح بین المللی است که به دلیل سادگی تهیه و ظاهر جذاب آن، بسیار مناسب برای پذیرایی در مجالس و مهمانی های رسمی و خانوادگی محسوب می شود. این غذای خوشمزه و متنوع با استفاده از مرغ به عنوان ماده اصلی تهیه شده و با توجه به نوع درست کردن و تزئین آن، می تواند ظاهری بسیار زیبا و چشمگیر به خود بگیرد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می توانید مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت مرغ ساده را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
زرشک۲ قاشق غذاخوری
هویج آبپز۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

رولت مرغ ساده و بسیار شیک با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه رولت مرغ خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا گوشت مخلوط مرغ را در میکسر یا چرخ گوشت مخلوط می کنیم. برای جلوگیری از خشک شدن رولت، ترکیب گوشت ران و سینه مرغ استفاده می شود.

مرحله 2

سپس پیاز و سیر را با رنده ریز رنده کرده و به همراه گوشت مرغ در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ، زعفران دم کرده، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط اضافه و کاملا مخلوط می کنیم تا حالتی چسبناک پیدا کند.

مرحله 3

یک لایه پلاستیک روی سطح کار پهن کرده و با روغن مایع چرب می کنیم. سپس مایه رولت را به صورت یکدست روی پلاستیک پهن می کنیم. جعفری، زرشک و هویج را در وسط مایه رولت قرار داده و با کمک پلاستیک، مایه را به صورت رول جمع و فشرده می کنیم.

مرحله 4

رولت مرغ را به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. سپس در تابه ای روغن مایع داغ کرده و رولت را از پلاستیک خارج کرده و در تابه قرار می دهیم. هر چند لحظه یک بار رولت را می چرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شود.

مرحله 5

برای تهیه سس رولت، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در تابه ای با روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه 1 لیوان آب اضافه کرده و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. سس را به تابه حاوی رولت اضافه کرده و 30 دقیقه اجازه می دهیم رولت در سس بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله 6

در نهایت رولت را از سس خارج کرده، در ظرف مورد نظر قرار داده و به دلخواه برش می زنیم. سپس باقیمانده سس را روی رولت می ریزیم.