۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ذرت خامه ای به روش بیرونی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ذرت خامه ای به روش بیرونی و با طعمی بی نظیر

ذرت خامه ای یکی از خوراکی های لذیذ و پرطرفدار در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی و محلی محسوب می‌شود. این غذای خوشمزه با استفاده از ذرت دان شده تهیه می‌گردد. برای آشنایی با مراحل کامل و جزئی طرز تهیه ذرت خامه‌ای، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید. در این راهنمای مفصل، تمامی جزئیات لازم برای تهیه این خوراکی خوشمزه به صورت گام به گام ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ذرت مکزیکی۳ لیوان
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
فلفل هالوپینو۱ عدد
شیر۱ و نیم لیوان
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
آرد یا نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
زیره۱ قاشق غذاخوری
پودر پیاز۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز خرد شده یا پودر آویشن½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
گشنیزچند برگ

ذرت خامه ای به روش بیرونی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ذرت خامه ای خانگی، ابتدا پوست سیر را جدا کرده و آن را با دندانه های ریز رنده می کنیم. سپس، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم. حالا سیر را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه، ذرت را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم، سپس فلفل هالوپینو را به صورت ریز خرد کرده و به ذرت اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله 2

در این مرحله، آرد را درون الک ریخته و روی ذرت الک می کنیم، سپس شیر را به تدریج اضافه کرده و مدام هم می زنیم تا آرد درون شیر حل شود. در ادامه، خامه صبحانه را به شیر اضافه کرده و هم می زنیم تا خامه حل شود. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نشاسته ذرت به جای آرد سفید، ابتدا نشاسته ذرت را درون شیر حل کنید، سپس به ذرت اضافه کنید.

مرحله 3

در ادامه، زیره، تخم گشنیز، پودر آویشن، پودر پیاز، نمک و فلفل سیاه را به ذرت اضافه می کنیم. سپس، حرارت را بسیار ملایم کرده و اجازه می دهیم ذرت به مدت 15 دقیقه روی حرارت جوش بزند تا سس غلیظ شده و ذرت کاملا نرم شود. در نهایت، پس از گذشت این زمان، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، ذرت خامه ای را در یک ظرف مناسب ریخته و برگ های گشنیز را به عنوان تزئین روی آن قرار می دهیم. سپس، به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان!