۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پوره سیب زمینی رستورانی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پوره سیب زمینی رستورانی با طعمی بی نظیر

پوره سیب زمینی یکی از انواع غذاهای پایه و اساسی در سبد غذایی بسیاری از کشورها به شمار می‌رود که به دلیل سادگی طبخ و طعم لذیذ آن، مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. این غذای خوشمزه با طیف متنوعی از طعم‌ها و تزئینات متفاوت در سراسر جهان عرضه می‌گردد و هر کشور و منطقه، شیوه‌های خاص خود را در آماده‌سازی و ارائه آن دارد. در این راستا، مخاطبان گرامی می‌توانند با مراجعه به وبلاگ کدبانو، راهنمای کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی را مشاهده و از آموزش های ارائه شده در این خصوص بهره‌مند شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۳ عدد متوسط
نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقداری کافی
کره۵۰ گرم
شیر پر چرب۱ لیوان
خامه صبحانه۵۰ گرم
جعفری۱ قاشق غذاخوری
اورگانو½ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری

پوره سیب زمینی رستورانی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پوره سیب زمینی ساده، ابتدا سیب زمینی ها را تمیز می شوییم و سپس با پوست درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. آب اضافه می کنیم تا سطح سیب زمینی ها را بپوشاند. برای جلوگیری از ترک خوردن پوست سیب زمینی ها، ۲ قاشق غذاخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها درون آب جوش بپزند.

مرحله 2

پس از گذشت ۴۵ دقیقه و نرم شدن کامل مغز سیب زمینی ها، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم.

مرحله 3

سپس سیب زمینی ها را با دندانه های درشت رنده می کنیم. پوره سیب زمینی را درون یک تابه مناسب ریخته و کره را به آن اضافه می کنیم تا با حرارت ذوب شود.

مرحله 4

در ادامه خامه، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به پوره سیب زمینی اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. مخلوط را مدام هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود. جعفری را شسته و ریز ساطوری می کنیم.

مرحله 5

جعفری را به پوره سیب زمینی اضافه کرده و هم می زنیم تا عطر جعفری آزاد شود. سپس اورگانو را به پوره سیب زمینی اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله 6

برای مجلسی تر کردن پوره سیب زمینی، آن را درون قیف ماسوره ای ریخته و درون ظرف مورد نظر پایپ می کنیم. در آخر، به دلخواه مقداری زیتون روی پوره سیب زمینی می ریزیم و سرو می کنیم.