۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوا بستنی به روش ترکیه ای و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حلوا بستنی به روش ترکیه ای و طعمی بی نظیر

حلوای بستنی یکی از انواع حلواهای منحصر به فرد و متمایز است که بافتی نرم و لطیف همراه با بستنی دارد و تجربه طعم و مزه متفاوتی را به همراه دارد. این نوع حلوای خوش‌طعم و دلچسب به راحتی و با سرعت قابل تهیه و آماده‌سازی است، و به عنوان میان‌وعده‌ای مناسب و لذیذ محسوب می‌شود. در ادامه، با پیروی از راهنمای مرحله به مرحله ارائه شده در وبلاگ آموزشی کدبانو، می‌توانید با نحوه تهیه و آماده‌سازی حلوای بستنی به صورت کامل آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سمولینا۲ لیوان
آرد سفید۳ قاشق غذا خوری
کره۳ قاشق غذا خوری
روغن مایعنصف لیوان
آب۲ لیوان
شیر۲ و نیم لیوان
شکر۱ و نیم لیوان

حلوا بستنی به روش ترکیه ای و طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا آرد سمولینا را که می‌توانید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید در یک ظرف بریزید و سپس آرد سفید را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است را روی آن بریزید و روی حرارت ملایم و خیلی کم تفت دهید تا رنگ آرد تغییر کند.

مرحله 2

سپس کره و روغن مایع را به آرد اضافه کنید و تفت دهید و با یکدیگر مخلوط کنید تا عطر و طعم کره به خورد آرد برود و کمی نرم شود سپس شیر را کم‌کم روی مواد بریزید و هم بزنید و بعد آب را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خمیری شکل شوند.

مرحله 3

سپس شکر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و به خورد مواد برود، اگر مخلوط زیادی مایع و آبکی شده است نگران نباشید و روی شعله کم مرتب هم بزنید تا آب و شیر تبخیر شوند و مواد به غلظت برسند و سفت‌تر‌ و نرم شوند.

مرحله 4

بعد داخل یک فنجان یا کاسه یک کیسه فریزر قرار دهید و از مواد حلوا داخل آن بریزید و با قاشق کمی داخل حلوا را گود کنید و یک اسکوپ بستنی یا یک قاشق بستنی داخل آن بریزید و دوباره با مقداری حلوا روی بستنی را بپوشانید و کمی محکم کنید.

مرحله 5

سپس داخل یخچال قرار دهید تا حلوا و بستنی داخل آن کامل خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود، بعد از یخچال بیرون بیاورید و حلواها را با کمک پلاستیک فریزر از فنجان‌ها خارج کنید و در ظرف مناسبی بچینید و سپس پلاستیک‌ها را از آن‌ها جدا کنید.

مرحله 6

بعد با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، مغز فندق، خلال بادام، چند برگ گل سرخ و کنجد روی آن‌ها را تزئین کنید و سپس در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و ساده و متفاوت یا یک دسر شیک و مجلسی سرو کنید