۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پاستا مرغ و اسفناج مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پاستا مرغ و اسفناج مجلسی با طعمی بی نظیر

پاستا مرغ و اسفناج، یکی از غذاهای سنتی و محبوب کشور ایتالیا است که به دلیل ترکیب مواد مغذی و طعم لذیذ خود، همواره مورد توجه علاقه مندان به غذاهای ایتالیایی قرار داشته است. این غذای کلاسیک را می توان با رعایت اصول تغذیه سالم و بر اساس سلیقه و نیازهای فردی، به دو صورت رژیمی و مخصوص تهیه نمود. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج در وبلاگ کدبانو ارائه شده است تا مخاطبان گرامی بتوانند این غذای خوشمزه و مغذی را به سادگی در منزل تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه ی مرغ۲۰۰ گرم
پاستا۱ بسته
اسفناج۵۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
پیاز۱ عدد
شیر داغ۱ و نیم لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، پودر آویشن و فلفل سیاهبه مقدار کافی

پاستا مرغ و اسفناج مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پاستای مرغ و اسفناج خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب قرار می دهیم. سپس نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و مرغ را ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خوبی جذب شوند. بعد از آن، کاسه را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می دهیم تا مرغ مزه دار شود.

مرحله 2

پس از 1 تا 2 ساعت، مرغ مرینیت شده را از یخچال خارج کرده و در تابه گریل روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس سس بشامل را تهیه می کنیم. برای این منظور، کره را در تابه ذوب کرده و آرد را به آن اضافه می کنیم. سپس شیر داغ را به آرام به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله 3

در این مرحله، اسفناج را می شوییم، خرد کرده و در تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس سینه مرغ را به آن اضافه می کنیم. در همین حال، آب را در قابلمه به جوش آورده و پاستا را در آن می ریزیم تا کاملا بپزد.

مرحله 4

پس از آبکشی پاستا، آن را به مخلوط سینه مرغ و اسفناج اضافه کرده و هم می زنیم. سپس سس بشامل و قارچ اسلایس شده را به آن اضافه می کنیم. در نهایت، روی پاستا را با پنیر پیتزا پوشانده و درب تابه را می بندیم تا پنیر آب شود.

مرحله 5

در پایان، مقداری پودر آویشن را روی پاستا پخش کرده و سرو می کنیم. این پاستای مرغ و اسفناج خوشمزه و مغذی، یک انتخاب عالی برای یک وعده غذایی سالم و لذیذ است.