۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد الویه مجلسی با مرغ و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد الویه مجلسی با مرغ و طعمی بی نظیر

سالاد الویه یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سالادهای کشور روسیه است که با استفاده از تنوع گسترده‌ای از مواد غذایی و دستورالعمل‌های متنوع تهیه می‌شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله چگونگی تهیه این سالاد الویه ساده و خوشمزه ارائه خواهد شد. این سالاد علاوه بر طعم بی‌نظیر، از نظر تنوع و غنای مواد تشکیل‌دهنده نیز بسیار غنی و متنوع است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه و ران مرغ بی استخوان۴۰۰ گرم
سیب زمینی۳۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
هویج۲ عدد
خیار شور۸ عدد متوسط
نخود فرنگی پخته۱ پیمانه
پیازچه۵۰ گرم
سس مایونز۱ پیمانه
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد الویه مجلسی با مرغ و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سالاد الویه مجلسی، ابتدا گوشت مرغ را با هویج و سیب زمینی در یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس 2 پیمانه آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا مواد بپزند.

مرحله 2

اگر بخواهیم نخود فرنگی را نیز بپزیم، آن را به قابلمه مرغ اضافه می کنیم. پس از جوشیدن آب، کف های سفید رنگ روی سطح را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا طعم و بوی زهم مرغ گرفته شود.

مرحله 3

در این مرحله، تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در یک قابلمه با 2 پیمانه آب قرار داده و روی حرارت می گذاریم تا کاملا بپزند. همزمان، برای تهیه سس سالاد، آب لیمو ترش را گرفته و صاف می کنیم.

مرحله 4

سپس سس مایونز، سس خردل، نمک و فلفل سیاه را به آب لیمو اضافه کرده و ترکیب می کنیم. پس از یکدست شدن مواد، روی کاسه را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم ترکیب شود.

مرحله 5

پس از پخت، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. اگر تمایل داریم، می توانیم آنها را به صورت کاملا له شده نیز استفاده کنیم. سپس گوشت مرغ را به صورت ریش ریش یا نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 6

هویج را نیز به صورت نگینی خرد کرده و همراه با نخودفرنگی به کاسه می افزاییم. پیازچه و خیارشور را نیز به صورت نگینی ریز خرد کرده و به دیگر مواد اضافه می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 7

پس از اینکه مواد سالاد کاملا یکدست شدند، سس را از یخچال خارج کرده و به مواد درون کاسه می افزاییم. سپس مواد را به آرامی ترکیب می کنیم تا تمام قسمت های سالاد به سس آغشته شود.

مرحله 8

در نهایت، سالاد را به سلیقه خود با خیارشور، هویج و ... تزیین کرده و در یخچال قرار می دهیم تا سس به طور کامل جذب سالاد شود. سپس سالاد را همراه با نان باگت سرو می کنیم.