۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مندی گوشت به روش عربی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مندی گوشت به روش عربی و با طعمی بی نظیر

مندی گوشت یکی از انواع غذاهای مجلسی و پرطرفدار در فرهنگ آشپزی کشورهای عربی به شمار می‌آید. این غذای خوشمزه و پرطرفدار با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه و مصالح غذایی مختلف تهیه و طبخ می‌شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله روش درست کردن این غذای لذیذ عربی را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
دنده گوسفند۱ و نیم کیلو گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
کره۲۵ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
چوب دارچین۲ عدد
برگ بو۲ عدد
میخک۴ عدد
دانه هل۲ عدد
فلفل قرمز۲ عدد
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
گل سیر۱ بوته
نمکبه مقدار کافی
برنج۳ پیمانه
آب۴ پیمانه

مندی گوشت به روش عربی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مندی گوشت خوشمزه، ابتدا دنده گوسفند را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. سپس نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم و دنده گوسفند را ماساژ می دهیم تا طعم ادویه ها را جذب کند.

مرحله 2

سپس گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پوست پیاز را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 3

در این مرحله کره را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. فلفل قرمز را بدون نصف کردن به گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله 4

سپس برگ بو را به همراه میخک، هل، نمک و فلفل سیاه به گوجه فرنگی اضافه می کنیم و تفت می دهیم. برنج را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 5

در این مرحله آب را به برنج اضافه می کنیم و روی قابلمه را با ورق فویل آلومینیومی می پوشانیم. سپس روی ورق فویل را با سیخ چوبی یا خلال دندان سوراخ های ریزی ایجاد می کنیم و گوشت را روی ورق فویل قرار می دهیم.

مرحله 6

حالا روی گوشت را با کاغذ روغنی خیس می پوشانیم و با فویل آلومینیومی روی کاغذ روغنی را می پوشانیم. توجه داشته باشید ورق فویل را کاملا فیکس کنید تا هوا وارد قابلمه نشود. سپس فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله 7

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. سپس قابلمه را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم مندی گوشت به مدت ۲ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از فر خارج می کنیم.

مرحله 8

حالا گوشت را درون برنج قرار می دهیم و برنج را مخلوط می کنیم. در صورت تمایل می توانیم یک تکه ذغال درون قابلمه قرار دهیم تا غذا طعم دودی بگیرد. در نهایت مندی گوشت را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.