۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پنکیک پرتقالی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پنکیک پرتقالی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

پنکیک پرتقالی یکی از محبوب ترین و متنوع ترین انواع پنکیک های بین المللی محسوب می شود که با استفاده از دستورالعمل های متعدد و منحصر به فرد تهیه می گردد. این دسر خوشمزه و پرطرفدار، ترکیبی از طعم های شیرین و ملایم پرتقال را در کنار بافت نرم و لطیف خمیر پنکیک به خوبی به نمایش می گذارد. در ادامه، با دنبال کردن مراحل گام به گام و تصویری طرز تهیه پنکیک پرتقالی در وبلاگ کدبانو، می توانید این دسر خوشمزه و اشتهاآور را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
موز۱ عدد
پرتقال۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد جو دوسر۵ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پودر پروتئین (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
استویا یا شکر۱ ساشه یا ۱ قاشق
وانیلنوک قاشق چایخوری

پنکیک پرتقالی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پنکیک پرتقالی خانگی، ابتدا تخم مرغ، موز و پرتقال را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با محیط هماهنگ شود.

مرحله 2

سپس تخم مرغ را در کاسه ای مناسب هم زده و وانیل را به آن اضافه می کنیم تا بافت یکدست شود.

مرحله 3

برای زست پرتقال، پوست آن را با دندانه های ریز رنده می کنیم، اما از رنده کردن قسمت سفید پرهیز می کنیم تا طعم تلخ نشود.

مرحله 4

آب پرتقال را با آبمیوه گیر دستی استخراج کرده و کنار می گذاریم. موز را نیز پوست گرفته و پوره می کنیم.

مرحله 5

سپس پودر پروتئین، استویا و بیکینگ پودر را به کاسه تخم مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. موز پوره شده و آب پرتقال را نیز به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 6

زمانی که مایه پنکیک آماده شد، تابه نچسب را روی حرارت ملایم گذاشته و با مقداری روغن چرب می کنیم. سپس مایه را به صورت یک ملاقه در تابه ریخته و اجازه می دهیم یک طرف آن کاملا پخته شود.

مرحله 7

هنگامی که حباب های ریز روی پنکیک ایجاد شد، آن را برگردانده تا طرف دیگر نیز پخته شود. پس از آماده شدن، پنکیک را از تابه خارج کرده و به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله 8

توجه داشته باشید که پنکیک های آماده شده را روی هم قرار ندهید تا پف آنها حفظ شود. در نهایت پنکیک های خنک شده را در ظرف دلخواه چیده و با اسلایس های میوه و عسل تزیین می کنیم.