۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ساندویچ سیب زمینی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ساندویچ سیب زمینی مجلسی با طعمی بی نظیر

ساندویچ سیب زمینی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و مقوی محسوب می‌شود که از مواد اولیه در دسترس و ساده‌ای تهیه می‌گردد. این ساندویچ لذیذ و خوش طعم به طرز بسیار آسان و سریعی قابل تهیه است، و به عنوان یک میان وعده مناسب و یا یک وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با راهنمای مرحله به مرحله و جزئیات کامل برای آشنایی با طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی در وبلاگ آموزشی کدبانو همراه خواهیم بود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی متوسط۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
شیرنصف فنجان
خیار شور۶ تا ۷ عدد
سس مایونز۱ قاشق یا کمتر
گوجه فرنگی۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعناع و شوید خشکبه مقدار لازم
نان باگت یا نان ساندویچبه تعداد لازم

ساندویچ سیب زمینی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشویید و در یک قابلمه قرار دهید. مقداری آب روی آن‌ها بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید تا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه خوب بپزند و نرم شوند. سپس سیب زمینی‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله 2

وقتی سیب زمینی‌ها کمی خنک شدند، پوست آن‌ها را بگیرید و در ظرفی بریزید. با گوشتکوب دستی آن‌ها را له کنید و در همین حال مقداری شیر به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و نرمی تشکیل شود.

مرحله 3

سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف قرار دهید و مقداری آب روی آن‌ها بریزید. روی حرارت متوسط اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشند و آب‌پز شوند. بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را بگیرید.

مرحله 4

بعد تخم مرغ‌های را با رنده ریز رنده کنید و در ظرفی بریزید. سپس مقداری خیار شور را هم با رنده ریز رنده کنید و با تخم مرغ‌ها خوب مخلوط کنید. بعد یک قاشق سس مایونز یا هر سس دیگری را روی مخلوط تخم مرغ‌ها بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله 5

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. بعد مقداری شوید و نعناع خشک هم روی سیب زمینی‌ها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم شوید و نعناع کاملا به خورد سیب‌زمینی‌ها برود.

مرحله 6

اگر شوید و نعناع خشک در دسترس نبود می‌توانید از سبزی تازه استفاده کنید. سبزی‌ها را تمیز بشویید و خشک کنید. سپس ریز خرد و ساطوری کنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری ریحان هم استفاده کنید.

مرحله 7

سپس یک گوجه را تمیز بشویید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید. بعد یک نان باگت یا نان ساندویچ را از وسط برش بزنید و باز کنید. مقداری از سیب زمینی در آن بریزید و کاملا پخش کنید. سپس برش‌های حلقه‌ای گوجه فرنگی را روی آن بچینید.

مرحله 8

بعد هم مقداری از مخلوط تخم مرغ و خیار شور و سس را داخل نان بریزید و خوب پخش کنید. سپس ساندویچ سیب زمینی را به عنوان یک میان وعده لذیذ و پرخاصیت یا یک غذای خوش طعم و ساده و سریع همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.