۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکی توت فرنگی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکی توت فرنگی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کوکی توت فرنگی به عنوان یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی شناخته می شود. این شیرینی با طیف گسترده ای از طعم ها و رسپی های متنوع تهیه و عرضه می گردد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله کوکی توت فرنگی، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید. این راهنمای تصویری و جامع به شما کمک خواهد کرد تا با مراحل پخت این شیرینی لذیذ به طور کامل آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۶۰ گرم
پودر قند۴۰ گرم
عصاره وانیل۲ گرم
آرد کیک۹۰ گرم
پودر توت فرنگی۵ گرم
پودر بادام۴۰ گرم
پودر توت فرنگی۱۰ گرم
پودر شکر۱۵ گرم

کوکی توت فرنگی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکی توت فرنگی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس کره را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت آن باز شود.

مرحله 2

در ادامه، پودر قند را الک کرده و عصاره وانیل را به آن اضافه می کنیم. این مواد را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 3

سپس آرد کیک را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پودر توت فرنگی را الک کرده و به مخلوط اضافه می کنیم. در ادامه، پودر بادام را نیز به آن می افزاییم و همه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 4

زمانی که خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شد، آن را با نوک انگشت کمی ورز داده و درون کیسه فریزر قرار می دهیم. خمیر را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

مرحله 5

پس از این زمان، خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 6

پس از ۳۰ دقیقه، خمیر را از فریزر خارج کرده و از آن گلوله هایی به اندازه یک گردو جدا می کنیم. این گلوله های خمیر را درون سینی فر با فاصله از هم قرار داده و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله 7

کوکی ها را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر می گذاریم تا کاملا پخته شوند. پس از این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله 8

برای تزیین، کوکی ها را درون مخلوط پودر شکر و پودر توت فرنگی می غلطانیم و درون ظرف مورد نظر می چینیم. در نهایت، کوکی های خوشمزه و سئو-دوستانه را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان!