۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان همبرگر فرانسوی خوشمزه با فوت و فن ها

نکات و دستور پخت نان همبرگر فرانسوی خوشمزه با فوت و فن ها

نان همبرگر یکی از انواع نان های پرطرفدار و پرمصرف در سراسر جهان است که با دستورات متنوعی تهیه می‌شود. رستوران‌های بزرگ و زنجیره‌ای معمولاً فرمول خاصی برای تهیه این نان دارند که باعث ایجاد تنوع در طعم نان‌های ساندویچ‌هایشان می‌گردد. این نان لذیذ، همانطور که از نامش مشخص است، به طور سنتی برای ساندویچ همبرگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، به جز همبرگر، می‌توان از این نوع نان برای انواع برگرها و حتی ساندویچ‌هایی مانند سوسیس بندری نیز بهره برد. برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله روش تهیه نان همبرگر، خواننده گرامی می‌تواند به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نماید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۳-۴ پیمانه
کره۱۵ گرم
آبیک لیوان
تخم مرغدو عدد کامل + یک سفیده
شکر۲ قاشق غذا خوری
مخمریک قاشق غذاخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغیک عدد
آبیک قاشق چایخوری
کنجدبه میزان لازم

نان همبرگر فرانسوی خوشمزه با فوت و فن ها

مرحله 1

برای تهیه نان همبرگر مرحله به مرحله، ابتدا چند پیمانه آرد را الک کنید تا ذرات آن سبک شوند. سپس کره و شکر را در ظرفی دیگر مخلوط کرده و تخم مرغ ها را به آن اضافه و خوب هم بزنید. یک نوک قاشق چایخوری نمک نیز به مخلوط اضافه شود. در این مرحله، مقداری خمیر مایه فوری را به ترکیب افزوده و به تدریج آرد را روی آن بریزید. در نهایت یک لیوان آب را به آن اضافه کنید.

مرحله 2

خمیر به دست آمده را روی سطحی صاف قرار داده و مقداری آرد روی آن بپاشید. سپس خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه با دست به خوبی ورز دهید تا نرم و یکدست شود. اگر خمیر به دست چسبید، با اضافه کردن مقدار بیشتری آرد، این مشکل حل خواهد شد. کف ظرف را مقداری چرب کرده و خمیر را در آن قرار دهید و روی آن را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید.

مرحله 3

اجازه دهید خمیر در ظرف باقی بماند تا خوب ورز بیاید و حجم آن دو برابر گردد. سپس آن را از کاسه درآورده و به مدت یک دقیقه دیگر خوب ورز دهید. خمیر را بسته به سایز نانی که مدنظر است، به دو یا چند قسمت تقسیم کنید.

مرحله 4

خمیر را به شکل توپی گرد درآورده و آن را درون کاغذ روغنی قرار دهید. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید تا مدتی استراحت کند. در این میان فر را با دمای ۹۰ درجه سانتیگراد از پنج دقیقه قبل روشن کنید تا خوب داغ شود.

مرحله 5

در مرحله پنجم، سفیده تخم مرغ را با آب ترکیب کرده و آن را روی نان مالیده و سپس به آن مقداری کنجد یا سیاه دانه نیز اضافه کنید. نان ها را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله 6

پس از ۳۰ دقیقه، نان همبرگر آماده است و می توانید آن را به همراه خانواده میل کنید. بهتر است نان ها را درون یک سبد قرار داده و روی آن ها را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا زمانی که مصرف می کنید نرم باشند. دقت داشته باشید که اضافه کردن بیش از اندازه آرد باعث خشک شدن و سنگین شدن نان همبرگر خواهد شد.