۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت خوراک دال عدس به روش رژیمی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خوراک دال عدس به روش رژیمی با طعمی بی نظیر

خوراک دال عدس به عنوان یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در میان مردم ایران، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذای پرطرفدار با دارا بودن ترکیبات مغذی و طعم لذیذ خود، به راحتی در آشپزخانه های خانگی و رستوران ها تهیه می شود. روش های متنوعی برای پخت این غذای خوشمزه وجود دارد که هر کدام با افزودن ادویه ها و مواد مختلف، طعم منحصر به فردی به آن می بخشند. در ادامه، به طور کامل و مرحله به مرحله، آموزش طرز تهیه خوراک دال عدس را در وبلاگ کدبانو مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
دال عدس۲ پیمانه
پیاز۱ عدد کوچک
گشنیز خشک½ قاشق چایخوری
سیب زمینی۱٫۵ پیمانه
هویج۷۵ گرم
کلم برگ۷۵ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپخوری
آب½ پیمانه
زردچوبه¼ قاشق چایخوری

خوراک دال عدس به روش رژیمی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خوراک دال عدس لذیذ، ابتدا دال عدس را با آب سرد شسته و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. سپس پیاز را به صورت ریز خرد کرده و همراه با رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 2

سپس زردچوبه و گشنیز خشک را به همراه آب به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به جوش بیاید. هنگامی که مخلوط درون قابلمه جوش آمد، حرارت را کاهش داده و به مدت 20 دقیقه می پزیم.

مرحله 3

در ادامه، پوست سیب زمینی و هویج را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم. همچنین کلم برگ را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم. پس از 20 دقیقه، سیب زمینی، هویج و کلم برگ را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

اجازه می دهیم سبزیجات به مدت 12 تا 15 دقیقه کاملا بپزند. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و محتویات آن را در غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا به صورت پوره درآید.

مرحله 5

در صورت نبود غذاساز، می توانید مواد درون قابلمه را با گوشت کوب به خوبی بکوبید تا کاملا له و پوره شوند. در نهایت، خوراک دال عدس را در ظرف مورد نظر ریخته و همراه با کته سرو می کنیم. لذت ببرید!