۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش فاصولیه به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش فاصولیه به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

خورش فاصولیه یا خورش لوبیا سفید یکی از انواع خورش های سنتی و محبوب در کشورهای خاورمیانه است که به شیوه های مختلفی تهیه می گردد. این غذای لذیذ و پرطرفدار با استفاده از مواد اولیه ای همچون لوبیا سفید، پیاز، گوجه فرنگی، ادویه جات و سایر مواد مغذی تهیه می شود. در ادامه، با دنبال کردن آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه خورش فاصولیه در وبلاگ کدبانو می توانید این غذای سنتی و خوشمزه را به بهترین شکل ممکن در منزل آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لوبیا سفید۱٫۵ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج یا آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
کاری و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک و روغنبه مقدار کافی

خورش فاصولیه به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خورش فاصولیه خوشمذه، ابتدا لوبیا سفید را در آب خیس می کنیم تا نفخ آن برطرف شود. پس از آن، پیاز را خرد کرده و با روغن در قابلمه تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت را اضافه کرده و به همراه ادویه جات مانند کاری، زردچوبه و فلفل سیاه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه، رب گوجه فرنگی را افزوده و چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله 2

لوبیا را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس آب جوش را به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت و لوبیا به طور کامل بپزند.

مرحله 3

پس از پخت کامل، طعم خورش را چشیده و در صورت نیاز مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. برای خوشرنگ تر شدن خورش، می توانیم مقداری زعفران دم کرده به آن بیافزاییم.

مرحله 4

در نهایت، آب نارنج یا آب لیمو ترش را اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش به روغن بیفتد. سپس خورش را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. به جای آب نارنج یا لیمو ترش، می توانیم از لیمو عمانی نیز استفاده کنیم.