۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کاچی شیرازی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کاچی شیرازی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

کاکدبانورازی یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب میان مردم ایران است که به دلیل سادگی و طعم مطبوع خود از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذای لذیذ از مواد اولیه در دسترس و ساده تهیه می‌شود و روش پخت آن نیز نسبتاً ساده و آسان است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه این غذای محبوب ارائه خواهد شد تا مخاطبان بتوانند با دنبال کردن دستورالعمل ها، این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ لیوان
آرد برنج۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع۴ لیوان
روغن جامد۱ قاشق غذاخوری
کره۸۰ گرم
مغز گردوبه مقدار کافی
آب۱ لیوان
شکر۲ لیوان
گلاب۱ لیوان
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه

کاچی شیرازی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کاچی شیرازی لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا باید به سراغ درست کردن شربت برویم. برای این منظور، آب و شکر را همراه با چوب دارچین در یک قابلمه مناسب قرار داده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در این مرحله، اجازه می دهیم شربت به آرامی بجوشد و سپس گلاب و زعفران دم کرده غلیظ را به آن اضافه می کنیم. پس از آن، اجازه می دهیم ذرات شکر به طور کامل حل شوند.

مرحله 3

زمانی که ذرات شکر به خوبی حل شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت با دمای محیط هماهنگ شود. سپس، آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 4

در ادامه، آرد را به خوبی تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. سپس، آرد را مجددا الک کرده و به تابه بازمی گردانیم. در ادامه، روغن مایع را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا به غلظت مورد نظر برسد.

مرحله 5

حال، مواد آردی را به خوبی تفت داده تا به رنگ دلخواه برسد. سپس، روغن جامد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا روغن کاملا ذوب شود. در ادامه، آرد برنج را الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله، کره را به تابه افزوده و به هم زدن ادامه می دهیم تا کره کاملا ذوب شود. سپس، شربت را به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا شربت به خورد کاچی رفته و غلیظ شود.

مرحله 7

زمانی که کاچی به غلظت مورد نظر رسید، مقداری مغز گردوی خرد شده به آن اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در نهایت، کاچی را درون ظرف سرو ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان!