۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پنکیک موزی برای صبحانه با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پنکیک موزی برای صبحانه با طعمی بی نظیر

پنکیک موزی یکی از انواع پنکیک های لذیذ و شناخته شده در سطح بین المللی است که به دلیل طعم و مزه ی بی نظیر آن، به عنوان یک گزینه ی مناسب برای وعده ی صبحانه محسوب می شود. در ادامه، با همراهی این وبلاگ معتبر، آموزش جامع و گام به گام طرز تهیه ی پنکیک موزی را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این دسر خوشمزه و پرطرفدار را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱۵۰ گرم
آرد۱۵۰ گرم
موز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
شکر۵۰ گرم
بیکینگ پودر۲۰ گرم
کره۵۰ گرم

پنکیک موزی برای صبحانه با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پنکیک موزی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا مواد یخچالی شامل شیر، موز، کره و تخم مرغ را حداقل 30 دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط سازگار شوند.

مرحله 2

سپس پوست موز را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و با پشت چنگال آن را له می کنیم تا به خوبی پوره شود. سپس تخم مرغ را به کاسه حاوی موز شکسته اضافه کرده و هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود.

مرحله 3

در ادامه، کره و شکر را به کاسه افزوده و با همزن دستی هم می زنیم تا دانه های شکر به خوبی حل شوند. سپس شیر را به همراه بیکینگ پودر به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم. در نهایت آرد را 3 مرتبه از الک رد کرده و آرام آرام به کاسه حاوی مایه پنکیک افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد گلوله گلوله نشود.

مرحله 4

سپس یک تابه نچسب را با کمی کره چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. سپس یک ملاقه از مایه پنکیک درون تابه ریخته و اجازه می دهیم یک طرف پنکیک کاملا سرخ شود. زمانی که روی پنکیک حباب های ریز ایجاد شد، آن را با کفگیر برمی گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله 5

تمام پنکیک ها را به همین ترتیب آماده کرده و کنار می گذاریم. توصیه می شود پس از پخت پنکیک ها آنها را روی هم قرار ندهید، بلکه بهتر است آنها را به صورت جداگانه درون یک ظرف کنار هم بچینید تا پف‌شان حفظ شود.

مرحله 6

زمانی که پنکیک ها کاملا خنک شدند، آنها را درون یک ظرف مناسب روی هم قرار می دهیم. در نهایت روی پنکیک‌ها را با پودر قند و اسلایس های موز و توت فرنگی تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم.