۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوپ برنج به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوپ برنج به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

سوپ برنج به عنوان یکی از انواع سوپ های پرطرفدار و خوشمزه محسوب می‌شود که با استفاده از رسپی‌های متنوع و گوناگونی قابل تهیه است. این نوع سوپ علاوه بر طعم مطلوب و مغذی بودن، از سادگی و سهولت تهیه نیز برخوردار است. در ادامه با پیروی از آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه سوپ برنج در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این غذای لذیذ را به راحتی در منزل آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
برنج نیم دانه معطر۱ پیمانه
هویج۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سبزی سوپ۵ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی

سوپ برنج به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سوپ یرنج خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا سینه مرغ و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس در یک قابلمه مناسب، روغن مایع را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس سینه مرغ را به همراه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سینه مرغ سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله 2

در ادامه، پوست هویج و سیب زمینی را جدا کرده و با دندانه های درشت رنده می کنیم، سپس به قابلمه می افزاییم. مواد را تفت می دهیم تا هویج و سیب زمینی کمی سرخ شوند. سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته سرخ شود. در ادامه برنج را شسته و به قابلمه می افزاییم.

مرحله 3

به قابلمه آب ولرم اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم سوپ کاملا جا بیفتد. سبزی سوپ (جعفری و گشنیز) را می شوییم و به صورت ریز خرد کرده و زمانی که سوپ کاملا پخته و برنج شفته شد، آنرا به قابلمه اضافه می کنیم. اجازه می دهیم سبزی کاملا پخته و سوپ جا بیفتد، سپس مقداری آب لیمو ترش به آن می افزاییم.

مرحله 4

در نهایت سوپ برنج را با جعفری خرد شده و اسلایس های لیمو ترش تازه تزیین کرده و سرو می کنیم.