۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت واویشکا گوشت چرخ کرده ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت واویشکا گوشت چرخ کرده ساده با طعمی بی نظیر

واویشکای گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای سنتی و محبوب در مناطق شمالی کشور عزیزمان ایران است. این غذای خوشمزه و لذیذ با استفاده از مواد متنوع و متعددی تهیه میگردد. برای فراگیری کامل و گام به گام روش تهیه این غذای سنتی، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید. در این بخش، آموزش تفصیلی و جزئیات کامل طبخ واویشکای گوشت چرخ کرده ارائه خواهد شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

واویشکا گوشت چرخ کرده ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه واویشکای گوشت، ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت نگینی به اندازه حبه قند خرد می کنیم. سپس آنها را با آب سرد شسته و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود.

مرحله 2

در این مرحله، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در تابه ای که روی حرارت قرار دارد و روغن اضافه شده است، تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله 3

پس از آن، زردچوبه و فلفل سیاه را به تابه اضافه کرده و دو دقیقه دیگر تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه افزوده و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله 4

در ادامه، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا نرم شود. پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و آنها را در میکسر میکس می کنیم یا با رنده ریز رنده می کنیم و به تابه می افزاییم.

مرحله 5

اضافه کردن رب گوجه فرنگی اختیاری است، اما نصف قاشق غذاخوری رب می تواند باعث خوشمزه تر شدن واویشکا و خوشرنگ تر شدن آن شود. البته باید رب گوجه فرنگی را به خوبی سرخ کنیم.

مرحله 6

پس از اضافه کردن گوجه فرنگی، درب تابه را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد و آب درون کشیده شود. در همین حین، در تابه دیگری روغن داغ کرده و سیب زمینی های نگینی را به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. سپس کمی زردچوبه به آنها اضافه می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، باید صبر کنیم تا آب واویشکا به طور کامل کشیده شود و به روغن بیفتد. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت، مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. سپس واویشکا را در ظرف مورد نظر کشیده و همراه با سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.