۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک شکلاتی گردویی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک شکلاتی گردویی مجلسی با طعمی بی نظیر

کیک شکلاتی گردویی یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین انواع کیک‌های موجود است که طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به شیرینی‌های خوش‌طعم دارد. این کیک با روش‌های متنوعی آماده و تهیه می‌شود و بافتی سبک و لطیف با طعمی دلچسب دارد. به همین دلیل، کیک شکلاتی گردویی به عنوان یک دسر شیک و میان‌وعده‌ای ایده‌آل برای پذیرایی محسوب می‌شود. در ادامه، با مطالعه مرحله‌به‌مرحله روش تهیه این کیک خوش‌طعم، به طور کامل با نحوه آماده‌سازی آن آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ و نیم لیوان
شکرنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شیرنصف لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیل۲/۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
گردو خرد شده۲ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی۲ قاشق غذاخوری

کیک شکلاتی گردویی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا کف کنند و حجیم شوند. سپس وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود. با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم‌مرغ از بین برود.

مرحله 2

بعد شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و با همزن خوب هم بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن مایع را روی مواد بریزید و کمی هم بزنید تا فقط با هم مخلوط شوند.

مرحله 3

سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید تا شیر با مواد ترکیب و بافت مخلوط یکدست شود. در یک ظرف دیگر آرد را الک کرده تا سبک شود، سپس بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه و ترکیب کنید.

مرحله 4

آرد را دوباره الک کرده تا بافت آن‌ها یکدست شود و کاملا با هم مخلوط شوند. آرد را کم‌کم و در ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله 5

حالا می‌توانید مقداری از مغز گردوهای خرد شده و شکلات چیپسی را در مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا در همه قسمت‌های خمیر پخش شود. بقیه را برای روی کیک نگه‌ دارید.

مرحله 6

کف قالب را با روغن مایع یا کره چرب کرده و مخلوط مواد را روی آن بریزید. سپس خرده‌های گردو و شکلات چیپسی را روی مواد بریزید و پخش کنید. در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد بپزید تا کیک خوب پخته شود.

مرحله 7

بعد از آن قالب کیک شکلاتی را از فر در بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس کیک را از کاغذ روغنی جدا کرده و از قالب در بیاورید. با یک چاقوی تیز کیک را در اندازه‌ و شکل دلخواه برش بزنید.

مرحله 8

در نهایت برش‌های کیک شکلاتی گردویی را در یک ظرف مناسب بچینید و روی آن مقداری نوتلا یا شکلات صبحانه بریزید. با مغز گردوهای خرد شده، پودر پسته و چند تکه موز حلقه شده تزئین کرده و برای پذیرایی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.