۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مربای تمشک به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مربای تمشک به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مربای تمشک یکی از انواع مرباهای ویژه و رنگارنگ در سطح بین المللی است که با دستورالعمل‌های متنوعی تهیه می‌شود. این مربا از میوه‌ای خاص و لذیذ به دست می‌آید و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. برای آشنایی کامل با چگونگی تهیه مربای تمشک و مراحل مختلف آن، لطفاً به ادامه این مقاله در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تمشک۷۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
گلاب۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

مربای تمشک به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مربای تمشک مجلسی، ابتدا تمشک ها را شسته و سپس به صورت لایه ای در قابلمه قرار می دهیم. هر لایه را با مقداری شکر پوشش می دهیم. این فرایند را تا پر شدن قابلمه ادامه می دهیم.

مرحله 2

سپس قابلمه را درب کرده و به مدت 8 تا 12 ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از این زمان، قابلمه را از یخچال خارج کرده و محتویات را هم می زنیم تا تمشک ها آب بیندازند.

مرحله 3

در ادامه، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده تا آب تمشک ها به جوش آید. در این مرحله، تمشک ها را به آرامی هم می زنیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود.

مرحله 4

پس از حل شدن کامل شکر، حرارت را کاهش داده و کف روی مربا را با کفتگیر می گیریم. این کار باعث می شود که رنگ مربا زیباتر و شفاف تر شود. سپس مربا را به مدت 25 دقیقه جوش می دهیم.

مرحله 5

در مرحله بعد، آب لیمو ترش تازه و گلاب را به مربا اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از 5 دقیقه، مربا را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله 6

در نهایت، مربا را در یک شیشه درب دار ریخته و درب آن را محکم می بندیم. سپس شیشه مربا را در یخچال قرار می دهیم. مربای تمشک را می توان همراه با کره و نان تازه میل کرد. نوش جان!