۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی شکری به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی شکری به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

شیرینی شکری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار متداول در میان کشورهای مختلف جهان محسوب می شود. این شیرینی ساده و لذیذ معمولاً همراه با چای سرو می گردد و مورد پسند بسیاری از افراد قرار دارد. جهت آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این شیرینی خوشمزه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ لیوان
روغن صاف قنادی یا کره۱۵۰ گرم
پودر قند½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر دانه درشتبه مقدار کافی
خامه۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

شیرینی شکری به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی شکری خوشمزه، ابتدا یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس روغن صاف قنادی را درون کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه مخلوط می کنیم تا صاف و یکدست شود.

مرحله 2

سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و خامه به روغن قنادی اضافه کرده و با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شود. در ادامه پودر قند را درون الک ریخته و روی مخلوط روغن قنادی الک می کنیم.

مرحله 3

مجددا مخلوط روغن را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. سپس آرد را 2 مرتبه الک کرده و روی مخلوط روغن الک می کنیم.

مرحله 4

با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و منسجم درست شود. خمیر را روی نایلون فریزر قرار داده و با نایلون فریزر دیگری پوشش می دهیم.

مرحله 5

فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. خمیر را با وردنه روی سطح کار باز کرده و با فرم دلخواه کاتر می زنیم.

مرحله 6

مقداری شکر روی آن ریخته و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده، شیرینی ها را چیده و در طبقه وسط فر قرار می دهیم. به مدت 10 دقیقه می پزیم.

مرحله 7

در نهایت شیرینی ها را از فر خارج کرده و همراه با چای سرو می کنیم. توجه داشته باشید که زمان پخت بیشتر باعث حالت بیسکوییتی شیرینی می شود.