۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان چای به روش قزوینی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان چای به روش قزوینی و با طعمی بی نظیر

نان چای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که به طور سنتی برای پذیرایی در مناسبت های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیرینی خوشمزه با ترکیب دقیق مواد اولیه و فرایند تهیه ظریف و دقیق، دارای طعم و بافتی منحصربه‌فرد است که آن را به انتخاب محبوب برای پذیرایی در مراسم و رویدادهای رسمی تبدیل کرده است. در ادامه، آموزش کامل و گام‌به‌گام طرز تهیه شیرینی نان چای را در وبلاگ کدبانو خواهید یافت.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
بیکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
کره۱۶۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر هل۱ قاشق چایخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱ قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق چایخوری
کنجد و تخم خرفهبه مقدار کافی

نان چای به روش قزوینی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان چای خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای آن با محیط هماهنگ شود. سپس بیکینگ پودر و ماست را با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 2

کره را درون کاسه ای مناسب ریخته و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از هم باز شود. پودر قند را نیز الک کرده و به مدت 5 تا 6 دقیقه با همزن برقی به خوبی هم می زنیم.

مرحله 3

در حین کار، کاسه را چندین بار دورگیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود. سپس زرده تخم مرغ و پودر هل را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله 4

مخلوط ماست و بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. آرد را نیز 3 مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله 5

در صورت نیاز، می توانید خمیر را با نوک انگشت جمع کنید. خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 6

فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کرده و بین 2 کیسه فریزر با کمک وردنه به ضخامت 1 تا 2 میلی متر باز می کنیم.

مرحله 7

خمیر را با قالب دلخواه کاتر می زنیم و درون سینی فر می چینیم. سپس شیرینی ها را با مخلوط زرده تخم مرغ، زعفران دم کرده، خامه صبحانه و عسل 2 مرتبه رومال می کنیم و مقداری تخم خرفه و کنجد روی آنها می پاشیم.

مرحله 8

سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 10 تا 12 دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. نوش جان