۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت رانی هلو به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت رانی هلو به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

رانی هلو یکی از انواع شهره و محبوب نوشیدنی های بین المللی است که با استفاده از رسپی های متنوع و متفاوتی طبخ و تهیه می گردد. این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب سابقه ای طولانی در فرهنگ و سنت های غذایی جوامع مختلف دارد. در ادامه با پیگیری مراحل کامل و دقیق آموزش طرز تهیه رانی هلو در وبلاگ کدبانو می توانید با جزئیات بیشتر و به صورت گام به گام با نحوه تهیه این نوشیدنی خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هلو زعفرانی۱ کیلوگرم
شکر¾ لیوان
لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
آب۴ لیوان

رانی هلو به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه رانی هلو به روش خانگی، ابتدا هلوها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم. سپس هلوها را به صورت نگینی خرد کرده و در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

پس از اینکه آب جوش آمد، هلوهای خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم تکه های هلو به مدت 8 تا 10 دقیقه درون آب بجوشند تا کمی نرم شوند. پس از این مدت، شکر را به قابلمه افزوده و آب لیمو ترش تازه را نیز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود.

مرحله 3

سپس دو سوم از تکه های هلو را جدا کرده و مابقی آنها را با گوشت کوب برقی به خوبی مخلوط می کنیم. تکه های هلو را دوباره به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت، رانی هلو را درون یک پارچ ریخته و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله 4

گوارای وجود