۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک پنیری به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک پنیری به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

کیک پنیری یکی از انواع متمایز و لذیذ کیک های بین المللی محسوب می گردد که با بهره گیری از مجموعه ای متنوع از مواد اولیه تهیه می شود. افرادی که به طبخ و میل این دسر خوشمزه علاقه مند هستند، می توانند با مطالعه آموزش جامع و گام به گام طرز تهیه کیک پنیری در ادامه این مطلب، مهارت های خود را در این زمینه ارتقا بخشند و از تجربه پخت این کیک لذت ببرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
آرد۱ و ⅓ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
وانیل½ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شکر یا پودر قند۱ لیوان

کیک پنیری به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک پنیری مجلسی، ابتدا کره و پنیر خامه ای را در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و پنیر به صورت خمیری درآید.

مرحله 2

سپس شکر را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه کرده و تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت 30 ثانیه هم می زنیم.

مرحله 3

در ادامه، با افزودن آخرین تخم مرغ، وانیل را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند. سپس آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به تدریج به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

مرحله 4

در همین حین، با استفاده از لیسک، مواد را به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 5

یک قالب مناسب انتخاب کرده، کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده و مایه کیک را درون آن می ریزیم. سپس قالب را چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی از بین برود.

مرحله 6

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت 30 دقیقه بپزد. پس از این زمان، با فرو کردن سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک، میزان پخت آن را بررسی می کنیم.

مرحله 7

اگر مایه کیک به سیخ نچسبید، نشان دهنده پخت کامل کیک است. در این صورت، کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله 8

در نهایت، کیک را از قالب خارج کرده، به اندازه و شکل دلخواه برش می زنیم. سپس پودر قند را از الک عبور داده و روی برش های کیک می ریزیم و آماده سرو می کنیم.