۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت باسلوق پرتقالی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت باسلوق پرتقالی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

باسلوق پرتقالی یکی از شیرینی های سنتی و محبوب ایرانی است که با طعم خوش و ظاهر جذاب خود، جایگاه ویژه ای در میان دسرهای خانگی کشور ما دارد. این شیرینی خوشمزه با دستور پخت های متنوعی تهیه می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را به آن می بخشند. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه باسلوق پرتقالی به صورت مرحله به مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب پرتقال تازه۴ لیوان
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
پودر نارگیلبه مقدار کافی

باسلوق پرتقالی به روش ساده و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه باسلوق پرتقالی به روش ساده، ابتدا آب پرتقال تازه را همراه با شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس نشاسته ذرت را درون الک ریخته و درون قابلمه الک کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

مخلوط آب پرتقال را به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب شده و به غلظت مطلوب برسد. زمانی که مایه باسلوق کاملا غلیظ شد، حرارت را خاموش کرده و درون یک ظرف مناسب را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله 3

در این مرحله مایه باسلوق را درون ظرف ریخته و با قاشق خیس آن را پخش می کنیم. سپس اجازه می دهیم مایه باسلوق به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط بماند تا کمی از حرارت آن کاسته شود، سپس درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 4

باسلوق پرتقالی را به مدت ۴ ساعت درون یخچال نگه داشته تا کاملا خودش را بگیرد. سپس از یخچال خارج کرده و باسلوق را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله 5

در نهایت برش های باسلوق را درون پودر نارگیل می غلطانیم تا پودر نارگیل سطح باسلوق ها را کاملا پوشش بدهد. سپس باسلوق ها را درون ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان