۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پیتزا با نان تست با فر و بدون فر و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پیتزا با نان تست با فر و بدون فر و طعمی بی نظیر

پیتزا با نان تست به عنوان یکی از انواع محبوب و بین المللی غذاهای لذیذ و سریع الطبخ شناخته می شود. این غذا با طیف گسترده ای از مواد متنوع و با کیفیت تهیه می گردد. مخاطبان گرامی می توانند با مطالعه آموزش جامع و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا با نان تست در ادامه مطلب، اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص چگونگی آماده سازی این غذای خوشمزه کسب نمایند. وبلاگ کدبانو افتخار دارد تا با ارائه راهنمای گام به گام، شما را در فرایند تهیه این غذای خاطره انگیز همراهی کند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
نان تست۸ عدد
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، آویشن و روغنبه مقدار کافی

پیتزا با نان تست با فر و بدون فر و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پیتزای خوشمزه با نان تست، ابتدا گوشت مرغ را می شوییم و به صورت نواری نازک و یکدست خرد می کنیم. سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک تابه با روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم.

مرحله 2

بعد از آن، مرغ خرد شده را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کمی سرخ شود. سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه مرغ تفت می دهیم تا آب بیندازد و کاملا سرخ شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه ذرت و نمک به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پس از آماده شدن مواد، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم. سپس قسمت های خشک اطراف نان های تست را جدا کرده و آنها را درون سینی فر می چینیم. روی هر تکه نان تست، مقداری سس کچاپ، پنیر پیتزا و مخلوط مرغ می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم و مقداری گوجه فرنگی به صورت نگینی ریز برای تزیین روی هر پیتزا می ریزیم. سینی فر را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار داده تا پیتزاها به طور کامل بپزند. پس از پخت، می توانیم پیتزاها را از فر خارج کرده و به همراه سس دلخواه سرو کنیم.

مرحله 5

در صورت عدم دسترسی به فر، می توانیم این پیتزا را به صورت تابه ای روی اجاق گاز نیز درست کنیم. برای این منظور، پیتزاها را درون یک تابه مناسب قرار داده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پنیر روی آنها به طور کامل ذوب شود.