۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد شاورما به روش عربی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد شاورما به روش عربی و با طعمی بی نظیر

سالاد شاورما یکی از انواع سالادهای محبوب و شناخته شده در سطح بین المللی است که از نظر ترکیب و مواد اولیه بسیار شبیه به سالاد سزار می‌باشد. این سالاد خوشمزه و پرطرفدار، ترکیبی از سبزیجات تازه، گوشت کباب شده، سس مخصوص و سایر مواد افزودنی لذیذ را در خود جای داده است. برای آشنایی کامل با مراحل آماده سازی و طرز تهیه سالاد شاورما، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه وبلاگ کدبانو باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه ی مرغ۲۰۰ گرم
کاهو۱ عدد
خیارشور۲ عدد
نان تست۳ عدد
جعفری تازهبه مقدار کافی
ماست۳ قاشق غذاخوری
ارده۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
ارده۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری

سالاد شاورما به روش عربی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سالاد شاورما لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب قرار می دهیم. سپس ماست، ارده، روغن زیتون، سرکه و پودر سیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 2

پس از آن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه اضافه کرده و سینه های مرغ را به مدت 2 دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد سینه مرغ برود. سپس کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله 3

کاسه را به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سینه مرغ مزه دار شود. پس از آن، در یک تابه بدون روغن روی حرارت ملایم، سینه های مزه دار شده را سرخ می کنیم.

مرحله 4

کاهو را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم تا آب اضافی آن کاملا کشیده شود. در همان تابه، مقداری روغن مایع اضافه کرده و نان های تست را به صورت مربع خرد کرده و سرخ می کنیم. خیارشور را نیز به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله 5

کاهو را در یک کاسه مناسب ریخته و خیارشور را به صورت پخش روی آن می ریزیم. سپس نان تست و سینه های مرغ سرخ شده را روی کاهو چیده و مقداری جعفری روی سالاد می ریزیم.

مرحله 6

برای تهیه سس سالاد، ارده را به همراه سس مایونز، ماست، سس کچاپ و پودر سیر در یک کاسه مناسب ترکیب کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله 7

در نهایت، سس را به صورت پخش روی سالاد ریخته و با دو قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا سس با مواد سالاد ترکیب شود. سپس سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. نوش جان!