۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت باسلوق زرشک به روش خانگی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت باسلوق زرشک به روش خانگی و طعمی بی نظیر

باسلوق زرشک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لطیف بوده که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه متنوع تهیه می گردد. این شیرینی سنتی ایرانی دارای طعم و بافت بسیار دلنشینی است که آن را به یکی از محبوب ترین میان وعده های مورد علاقه بسیاری از افراد تبدیل کرده است. برای آشنایی با نحوه آماده سازی کامل و مرحله به مرحله این شیرینی لذیذ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نشاسته گل۱ لیوان
آب۳ لیوان
گلاب⅓ لیوان
جوهر لیمو¼ قاشق چایخوری
شکر۱٫۵ لیوان
کره۲۰ گرم
زرشک۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر گل محمدی۱ قاشق چایخوری
مغز پستهبه مقدار کافی

باسلوق زرشک به روش خانگی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه یک باسلوق زرشک خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا نشاسته گل را با آب در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا نشاسته در آب حل شود. سپس آب و شکر را در یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، همزمان به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.

مرحله 2

زمانی که شکر کاملا حل شد، جوهر لیمو را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم. سپس گلاب را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

اجازه می دهیم محلول به جوش بیاید و سپس مخلوط نشاسته گل را به آن اضافه می کنیم. به مدت 45 دقیقه به طور مداوم هم می زنیم تا بوی خامی نشاسته برطرف شده و مخلوط کاملا شفاف شود.

مرحله 4

پس از این مدت، زمانی که مایه باسلوق شفاف شد، کره را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا کره ذوب شود. در مرحله پایانی، وانیل و پودر گل محمدی را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله 5

سپس زرشک و مغز پسته را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا همه مواد با هم ترکیب شوند. مایه باسلوق را در یک ظرف مناسب که با کیسه فریزر چرب شده است، می ریزیم و سطح آن را کاملا صاف می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، ظرف را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا باسلوق کاملا سفت شود. پس از این مدت، باسلوق را از قالب خارج کرده و روی آن مقداری نشاسته ذرت می پاشیم. نوش جان!